اقدام به خودکشی عیسی ابراهیم زاده فعال کارگری، و وضعیت نگران کننده او.عیسی ابراهیم زاده باید فورا آزاد شود

شامگاه جمعه ۲۹ تیر عیسی ابراهیم‌زاده، فعال کارگری   اهل روستای “ده‌شمس” از توابع اشنویه، در پی مخالفت مسئولان زندان مرکزی نقده و اداره اطلاعات با تمدید مدت مرخصی وی، از طریق خوردن سم دست به خودکشی زد. عیسی ابراهیم زاده یک هفته قبل برای مرخصی ۵ روزه و بودن با فرزند خردسال بیمارش که مشکل قلبی دارد به بیرون از زندان آمد. اما با تمدید مرخصی او موافقت نشد و زیر فشار اطلاعات به او خانواده اش و فشار سنگین معیشتی و بیماری کودکش دست به خود کشی زد. او در نامه ای به مسئولین قضایی اعلام کرده بود که اگر به وی مرخصی داده نشود، دست به خودکشی خواهد زد و چون به او جواب منفی داده شد عیسی دست به این کار زد.

طبق گزارشات پس از اقدام عیسی به خودکشی او به یکی از بیمارستان‌های شهر ارومیه منتقل شد و امروز ۳۱ تیر از بیمارستان مرخص شد. اما همچنان فشار عصبی و روحی و معیشتی جان او را تهدید میکند.

گفتنی است که در این مدت همسر و خانواده عیسی مرتبا مقابل وزارت اطلاعات و دادگاه حضور پیدا کرده و خواستار تمدید مرخصی عیسی شده و نگرانی خود را از وضعیت او اعلام داشته اند. مسئولین اطلاعات خانواده او و آرزو فرزند نوجوان عیسی را با اتهام ارسال عکس از وضعیت خطری پدرش به مدیای اجتماعی  مورد تهدید قرار داده اند. این تهدیدات باید با اعتراض مردمی پاسخ گیرد.

محرومیت از مرخصی، محرومیت از دارو و درمان از جمله سیاستهای حکومت برای شکنجه روحی و جسمانی بر زندانی است. جمهوری اسلامی در قبال جان عیسی ابراهیم زاده و وضعیت خانواده او مسئول است. عیسی ابراهیم زاده باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شود.

عیسی ابراهیم زده در ۱۵ بهمن سال گذشته بدنبال یورش نیروهای سرکوب به منزلش دستگیر و برای سپری کردن دوره محکومیتش به زندان مرکزی نقده منتقل گردید. او به اتهاام عضویت در گروههای مخالف حکومت به چهار سال حبس محکوم شده است.  عیسی ابراهیم زاده قبلا نیز در سی ام آبان ماه ۱۴۰۱ در انقلاب زن زندگی آزادی بازداشت و نهایتا در ۲۲ دی همان سال با وثیقه ۵۰۰ میلییون  تومانی موقتا آزاد شد.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی (free them now)

https://free-them-now.com

31 تیر  ۱۴۰۳،  ۲۱ ژوئیه 2024

اینرا هم بخوانید

۱۷ شهریور تجمع پرستاران در سراسر کشور همراه با خانواده‌‌ها

پرستاران در اعتصابات خود که از ۹ مرداد شروع شد و به سرعت به اعتصابی …