الجبیر پ ک ک تروریست است. همکاری عربستان و ترکیه.

عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سه شنبه 8 فوریه اعلام کرد که نشست نخست شورای هماهنگی سعودی و ترکیه که در برگزار شد، سازنده و نتیجه بخش بود.

الجبیر در کنفرانس مشترک خبری با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای خود در آنکارا اظهار داشت که دیدگاه سعودی و ترکیه در قبال سوریه، عراق و نیز دخالت‌های ایران در منطقه یکسان است.

وی گفت که شورای هماهنگی برای تقویت همکاری در زمینه‌های مختلف در راستای منافع مشترک دو ملت برادر تلاش می‌کند. او همچنین نسبت به افزایش همکاری میان دو کشور که دو قطب اقتصادی منطقه هستند، ابراز امیدواری کرد.

وی درباره سوریه گفت: «موضع ما حفظ تمامیت ارضی سوریه و استقلال این کشور است و عربستان، حزب کارگر کردستان را یک سازمان تروریستی می‌شمارد».

الجبیر گفت کهعربستان از ترکیه در برابر حزب تروریستی کارگران کردستان حمایت می‌کند.

: «دخالت‌های ایران و حزب الله مساله سوریه را پیچیده‌تر کرد. امیدواریم که گفتگوهای آستانه به تثبیت آتش بس در سوریه بیانجامد».

از سوی دیگر، مولود چاووش اوغلو گفت: «باید به همه روشن کنیم، روابط بهتر ما به معنی تصمیم گیری‌های هماهنگ است».

وی افزود: «منافع مشترک (با سعودی) داریم بنابراین باید هماهنگی بهتری داشته باشیم، تصمیم‌های ما در این نشست مهم است و از نشست‌های آینده استفاده خواهیم کرد.»

چاووش اوغلو گفت که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به سعودی و دیگری کشورهای خلیجی سفر خواهد کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که کشورش با سعودی و ایالات متحده آمریکا برای مبارزه با گروه داعش همکاری خواهد کرد و ترکیه برای رویارویی با گروه‌های تروریستی با سازمان های تندرو، همکاری نخواهد کرد.العربیه

اینرا هم بخوانید

سخنگوی ستاد انتخابات رژیم مدعی شد۹۷ هزار و ۹۶۷ رای از ایرانیان خارج از کشور اخذ شده است

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات حکومت آراء اخذ شده از ایرانیان مقیم خارج از کشور …