امروز تولد محمد بروغنی معترض محکوم به اعدام است.آخرین وضعیت پرونده وی

کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر

✅ امروز تولد #محمد_بروغنی است. او متولد ۲۹ بهمن ۱۳۸۲ است. محمد از بازداشت‌شدگان محکوم به اعدام اعتراضات سراسری اخیر است.

🔹او در جریان اعتراضات اخیر در پاکدشت دستگیر شده و در دادگاه به اتهام محاربه محاکمه شد. جلسه رسیدگی به اتهامات محمد هفتم آبان در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. براساس اخبار منتشرشده از دادگاه، محمد بروغنی براساس فیلم‌هایی که از گوشی موبایل او استخراج شده و همچنین محتویات اینستاگرامش به محاربه متهم و به اعدام محکوم شد. او در حال حاضر در زندان رجایی‎شهر کرج زندانی است.

🔹در روز ۲۱ دی ماه دیوان عالی کشور از توقف حکم اعدام محمد بروغنی خبر داد و اعلام کرد قرار توقف اجرای حکم اعدام تا حصول نتیجه از دیوان عالی کشور برقرار است. با وجود گذشت بیش از یک ماه از قبول اعاده دادرسی، خبر جدیدی از این پرونده در دست نیست.

🔹 بلاتکلیفی محمد و ترس از اجرای حکم اعدام او فشار زیادی به خانواده وارد کرده و مادر او در این مدت دچار سکته قلبی شد.

🔹با وجود آزادی‌های اخیر، در وضعیت بسیاری از زندانیان که از سوی دستگاه‌های امنیتی و قضایی با اتهامات سنگین‌تری مواجه شدند تغییر خاصی به وجود نیامد. این نگرانی وجود دارد که با کاهش حساسیت عمومی به مسئله زندانیان در نتیجه آزادی‌ها مذکور، قوه قضاییه با فراغ بال بیشتری روندهای قضایی ناعادلانه خود را در مورد این زندانیان به سرانجام برساند.

🆔@Followupiran

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …