امنیت شغلی 1500 کارگر چوب و کاغذ مازندران در خطر است

گزارش ایلنا در باره وضعیت بحرانی کاخانه  چوب و کاغذ مازندران:در این واحد صنعتی بیش از 1500 نفر کارگر اشتغال به کار دارند و به گفته مدیران و مسئولان “چوب وکاغذ ” مازندران افزون بر 10 هزار نفر از کنار این واحد روزی می‌برند.

رسانه‌ها فریاد مظلومیت و اعتراض کارگران چوب و کاغذ مازندران را به گوش مسئولان برسانند؛ آنان نگران آینده کارخانه و امنیت شغلی خود هستند؛ نگرانی از آینده ای مبهم و هزاران دغدغه معیشتی. ظرفیت اسمی کارخانه چوب و کاغذ مازندران بزرگ‌ترین کارخانه تولید انواع کاغذ در خاورمیانه سالانه تولید 175 هزارتن است.

نگرانی کارگران چوب وکاغذ از بابت کمبود مواد اولیه کم نبود که خبر واگذاری شرکت ازطریق مزایده هم اضافه شد. بانک ملی 58 درصد سهام این شرکت را دارد و این روزها قصد کرده سهامش را واگذارکند؛ هم این که براساس سیاست دولت از بنگاه‌داری خارج شود و هم این که از مشکلات خلاص شود.

خبر واگذاری چوب وکاغذ مازندران اگرچه با واکنش های نسبتا تند محافل کارگری استان مواجه شده و به فهرست خبرهای تقریباً مهم اضافه شده اما ظاهراً  اکثر مسئولان استان بی تفاوت هستند و تاکنون هیچ گونه اظهار نظری دراین باره به عمل نیاورده اند!این روزها با هرمقام کارگری دراستان که همکلام می شویم؛ با نگرانی از آینده چوب و کاغذ صحبت می کند؛ نگرانی از تداوم تولید و به خطر افتادن امنیت شغلی 1500 کارگری که  70 تا 80 درصدشان قرارداد کاری آنها موقت است.

 

 

 

اینرا هم بخوانید

جمهوری اسلامی ١١ نفر را در یک روز اعدام کرد

جمهوری اسلامی اعدام دست‌کم ۹ مرد در زندان‌های ارومیه، سلماس، میاندوآب و قم اعدام کرد. حکم …