انتخابات ترکیه؛ اردوغان اکثریت را بدست آورد

*رادیو فردا:شورای عالی انتخابات ترکیه با شمارش بیش از ۹۹ درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به طور رسمی رجب طیب اردوغان را پیروز این انتخابات معرفی کرد.احمد ینر، رئیس این نهاد شامگاه یکشنبه ۷ خرداد در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که آقای اردوغان با اختلاف ۲.۲ میلیون رای دور دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بر حریف خود پیروز شده است

*دویچه وله،اردوغان با حدود ۵۲.۰۸درصد رای، پنج سال دیگر رئیس جمهور ترکیه خواهد ماند. هواداران حزب “عدالت و توسعه” پیشاپیش به خیابان‌ها ریخته و جشن گرفته بودند. قلیچداراوغلو گفت به مبارزه برای دمکراسی ادامه می‌دهد.

وی افزود که بیش از ۹۹ درصد آرا تاکنون شمارش شده است و باقی‌مانده آرا تغییری در نتایج ایجاد نمی‌کندطبق آخرین نتایج اردوغان حدود ۵۲.۰۸درصد آرا را به دست آورده که معادل ۲۷میلیون ۱۹۰هزار رأی است. رقیب او کمال قلیچداراوغلو  ۴۷.۹۲درصد آرا را کسب کرده؛ یعنی ۲۵میلیون ۳۹هزار رأی.

بی بی سی:پیام تبریک از گوشه و کنار دنیا به اردوغان

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، ملک سلمان، پادشاه عربستان، لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا، رئیس‌جمهوری برزیل و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از جمله رهبرانی هستند که به اردوغان تبریک گفته‌اند.

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …