انتقاد کارکنان شرکت نفت از عدم اجرای ماده ۱۰/ وزیر می‌گوید بودجه نداریم

جمعی از کارکنان وزارت نفت در تماس با ایلنا از اظهارات وزیر نفت انتقاد کردند.کارگرن شرکت نفت مدتهاست که اجرای دقیق ماده ۱۰ قانون اختیارات و وظایف وزارت نفت را یکی از مهمترین مطالبات خود می‌دانند.

به گفته این کارکنان، اجرای ماده ۱۰، مناسبات نیروی انسانی در شرکت نفت را قانونمند می‌کند و به این ترتیب، از اجحاف در حق کارگران جلوگیری می‌شود.

اما وزیر نفت در روزهای گذشته با بیان اینکه ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت «اجازه» است نه «تکلیف» از وجود مشکلات مالی به عنوان عدم اجرای کامل این ماده قانونی به ویژه در بخش افزایش حقوق‌ها یاد کرد.

بیژن زنگنه در گفتگو با سایر رسانه‌ها درباره آخرین وضعیت اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، گفت: بخش‌هایی از این ماده در وزارت نفت اجرایی شده است.

این عضو کابینه دولت یازدهم با تاکید بر اینکه منظور برخی از اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت افزایش حقوق‌ها است، تصریح کرد: بعد از ماجرای حقوق‌های نجومی که عملا با «بگیر بگیر» همراه شده مشکلاتی برای اجرای ماده ۱۰ قانون داریم.کارگران شرکت نفت می‌گویند: اظهارات وزیر فرار از قانون است و کار را برای کارگران، علی‌الخصوص کارگران پیمانکاری دشوار می‌کند.ایلنا

اینرا هم بخوانید

دویچه وله:بیانیه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی ایران به مناسبت دومین سالگرد خیزش سراسری پس از کشته شدن …