انتقاد کنفدراسیون کارگری از سرکوب خشونت‌بار مردم در ایران

کنفدراسیون بین‌المللی کارگران صنایع کشاورزی، مواد غذایی و خدمات، ‌آی‌یواف، در بیانیه‌ای با اشاره به تظاهرات آبان‌ماه در شهرهای ایران، از برخورد خشونت‌بار حکومت با معترضان، از جمله استفاده از تک‌تیرانداز، انتقاد کرد.

این کنفدراسیون کارگری اضافه کرد که صدها تن از تظاهرکنندگان که عمدتا از کارگران و فقرای شهری بودند،‌ در این تظاهرات مسالمت‌آمیز کشته و هزاران تن نیز بازداشت شدند.

کنفدراسیون بین‌المللی کارگران صنایع کشاورزی، مواد غذایی و خدمات در بیانیه خود همچنین از اعتراض صنفی کارگران نیشکر هفت‌تپه و خواسته‌هایشان حمایت کرد.

در این بیانیه گفته شد در شرایطی که دولت پافشاری می‌کند اعتراض‌ها کار توطئه‌گران خارجی بوده است، سال‌ها تلاش کارگران نیشکر هفت‌تپه برای نان، کرامت انسانی و حقوق، نشاندهنده شرایط بیرحمی است که مردم را به خیابان‌های شهرهای سراسر ایران کشانده بود.

کنفدراسیون بین‌المللی کارگران صنایع کشاورزی، مواد غذایی و خدمات گفت که حکومت جمهوری اسلامی باید پاسخگوی جنایات خود باشد و تاکید کرد که اکنون بیش از هر زمان دیگری، نیاز به همبستگی جهانی برای حمایت از کارگران و مدافعان حقوق کار در ایران احساس می‌شود.رایدو فردا

اینرا هم بخوانید

شکر رسما ۵۱ درصد نسبت به سال گذشته گران شد

دو هفته پس از انتشار فهرست جدید مشمولان دریافت ارز ترجیهی، وزارت جهاد کشاورزی امروز …