انجمن‌های صنفی معلمان، بازنشستگان و کارگری از «کمپین آزادی رسول بداقی»‌ حمایت کردند

شماری از انجمن‌های صنفی فرهنگیان، بازنشستگان و کارگری ایران با اعلام حمایت از «کمپین آزادی رسول بداقی» خواستار آزادی این معلم زندانی «حق طلب و راستین» شدند.

انجمن‌های صنفی فرهنگیان فارس و اسلام‌آباد غرب روز جمعه ۲۹ تیر در حمایت از کارزار «رسول معلمان ایران، رسول بداقی آزاد باید گردد» اعلام کردند: «این صدای هزاران معلم است که خیابان را تسخیر کرده‌اند و با فریاد معلم زندانی آزاد باید گردد، خیابان را به لرزه انداخته‌اند.»

شورای بازنشستگان ایران، اتحاد سراسری کارگران و بازنشستگان ایران، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران و اتحادیه آزاد کارگران ایران هم حمایت خود را از این کارزار حقوق بشری اعلام کرده‌اند.

کمپین آزادی رسول بداقی با یادآوری ۹ سال حبس این فعال صنفی در طول ۱۴ سال گذشته، «ستم‌های رواشده» بر این معلم زندانی را محکوم کرده و خواهان «توقف ظلم مضاعف و رنج های روا داشته به او و خانواده اش» شده است.

در بیانیه این کمپین به بازداشت و اخراج او از کار در دی‌ماه ۱۳۸۸ و نیز ۷ سال زندان بدون حتی یک ساعت مرخصی اشاره شده و افزوده است که رسول بداقی در اردیبهشت ۱۴۰۱ بار دیگر بازداشت و زندانی شد.

بر پایه این بیانیه، این فعال صنفی فرهنگیان در بیش از دو سال گذشته به جز ۴ روز مرخصی، همچنان از حق مرخصی محروم مانده و «تلاش وکلای او برای آزادی‌اش با رد اعاده دادرسی در دیوان عالی بی نتیجه مانده است» و اخیرا هم تماس‌های تلفنی او را محدود کرده‌اند.

در بخشی از بیانیه کمپین آمده است: «با تمامی مصائبی که بر رسول بداقی وارد کرده ­اند، هیچ­گاه درباره­ ستم های رفته به خود شکایت نمی­ کند، اما درباره تضییع حقوق معلمان و دانش آموزان، فقدان آموزش مدرن و اصولی در ایران و نابرابری های آموزشی صدایش از زندان بلند­تر از همه­ فعالان این عرصه بوده ­است.»

محمد حبیبی، عضو شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، در اردیبهشت‌ سال جاری، در مصاحبه با «امتداد» گفت که ۶۱ معلم با پرونده باز قضایی مواجه هستند و ۱۰ معلم با پابند الکترونیک از زندان آزاد شده‌اند و برخی هنوز در زندان به سر می‌برند. رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …