انجمن امام علی، پروژه ای برای عادی جلوه دادن یک حکومت آدمکش و سرکوبگربود. نامه سرگشاده شعله پاکروان، فاطی محمدی و مینا احدی در مورد این نهاد امنیتی حکومت!

اسمشان انجمن امام علی بود و ظاهرا یک دستگاه خیریه بودند، و سعی میکردند، در مقابل رسانه های بین المللی نقش سازمانهای غیر دولتی در اروپا را بازی کنند. می گفتند، بودجه و کمک مالی و ..میگیریم و شبکه هایی در سراسر کشور داریم، برای کمک به مستضعفان.
کودکان خیابان و کار را طفلان مسلم نام نهاده بودند و صدقه میدادند و مشغول شستشوی مغزی و مرید کردن کودکان و تبدیل آنها به مدافعین حکومت تحمیل کننده فقر و کودک کار بودند.
بخشی از پروژه حکومت اسلامی بودند برای اینکه بگویند در تمام دنیا فقر هست و در تمام دنیا سازمانهایی وجود دارند برای کمک به فقرا، ما هم یکی از آنها!
ما سعی داریم به فقرا و یا آسیب دیدگان سیل و زلزله و …کمک کنیم، اما بیش از هر چیز در عین حال یک نهاد امنیتی بودند. اینرا در جریان کمپین نجات ریحانه با جان و دل دیدیم و نقش مخرب این نهاد را در کمک به حفظ پایه های حکومت اعدام با خون دل مشاهده کردیم.
اینکه در این نهاد افرادی خیر و یا جوانان و دانشجویانی هم بودند که قصد کمک به مردم را داشتند، ذره ای در جایگاه و اهداف و نقش اصلی این نهاد ، تغییر ایجاد نمیکند و ما در این نوشته سعی میکنیم برای کسانیکه هیاهو به راه انداخته و با تمام قوا از این نهاد امنیتی چهره مظلوم ساخته و وارد دعواهای جناحی حکومت شده و از این نهاد امنیتی حکومت با تمام وجود دفاع میکنند، سخن بگوییم، دوستان اینها پاره تن حکومت بودند و الان به دلایلی مغضوب واقع شده اند، لطفا اینها را در لیست سازمانهای عادی حقوق بشری قرار ندهید! .


دوستان گرامی!
در جریان کمپین نجات ریحانه جباری ، دختر قهرمان و انساندوست، که مورد تعرض یک فرد وابسته به حکومت، یک رژیمی قرار گرفته و از خود دفاع کرده و در عین حال وارد یک ماجرای تسویه حساب حکومتی ها شده بود، ما همواره گفتیم قتل سربندی یک نقشه بخشی از حکومتی ها بود و نفر سومی در این ماجرا وارد شده بود و حکومت و دستگاه قضایی جنایتکارش همه چیز را به ریحانه و دفاع او از حرمت خودش، خلاصه کرده و با اعدام او سعی کردند، این ماجرا را نیز در کنار قتلهای متعدد درون حکومتی ها پرده پوشی کنند.
در حالیکه ما برای نجات ریحانه دوندگی میکردیم، شارمین میمندی رئیس انجمن امام علی نیز وارد ماجرا شد. از زبان شعله پاکروان بشنوید شارمین که بود و چه کرد:


” شارمین در طول کمپین نجات ریحانه، بارها سراغ ما آمد، او با دو کارت بازی میکرد، از یکطرف ظاهرا نماینده یک نهاد مردمی بود و میخواست کمک کند، از طرف دیگر بارها میگفت که با اجازه وزارت اطلاعات میاید و کاری میکرد که در مجموع همه چیز آرام بشود و حکومت به هدف خود که اعدام ریحانه بود ، برسد. نقشه شوم وزارت اطلاعات و سران این حکومت اجرا شود که با یک تیر دو نشان میزدند. اولا با این جنایت دولتی، حکومت در مقابل میلیونها مردمی می ایستاد که در ایران و در دنیا از ریحانه دفاع میکردند و اعدام را محکوم میکردند، و از طرف دیگر بر روی یک قتل درون جناحی خودشان ، پرده افکنده و با کشتن یک دختر شجاع و آزاده ، پرونده را خاتمه دهند، شارمین برای اجرای این سناریو از هیچ کمکی به رژیم فروگذار نکرد. “
” یک سوال دارم در زمانی که ریحانه زندان بود وکیلش هر روز میرفت دم زندان، ممنوع الملاقات بود، یعنی اجازه نمیدادند وکیل برود موکلش را ببیند، یکبار ریحان را صدا میزنند ، شارمین و یک پسری به اسم فرزاد حسینی دستیارش بود در واقع، میروند ملاقات ریحانه به ریحانه میگویند تو از خدا بخواه ، خدا کمکت کنه، تو بگو که من افسار زندگیم را به دست خدا میدهم، و جالب هست که این در نوشته های ریحانه است که شارمین میرود دیدن او.
چطور ممکنست در حالیکه خاله و عمه و عمو و وکیل حق ندارند بروند ریحانه را ببینند، چطور است که شارمین میتواند برود ملاقات کار او چه بود.
نکته دیگر اینست که این جمعیت ساختمانهای متعدد و مراکز بزرگی در اختیار داشتند، همان سال ٩٣ در خیابان ونک یک ساختمان جدید گرفته بودند، فرزاد حسینی داشت بازسازی میکرد که خانه علم و از این حرفها باشد. مجموعه ای از امکانات وپول در اختیارشان بود. “
انجمن امام علی سوپاپ اطمینان حکومت بود.
تلویزیون آلمان گزارشی از کمپین ریحانه در داخل ایران پخش کرد که اساسا به معرفی انجمن امام علی اختصاص داشت و افراد این انجمن با پررویی و وقاحت می گفتند که آنها اساسا پیش برنده کمپین ریحانه بوده اند و در حقیقت پرده می افکندند بر مبارزات و اعتراضات صدها و هزاران نفر در ایران و در دنیا که رژیم را کاملا به تنگنا انداخته بود.

واقعیت این بود که این انجمن سعی میکرد در همه اعتراضات گسترده اجتماعی و همچنین اعتراضات علیه اعدام خود را قاطی کرده و این اعتراضات را از محتوای ضد جمهوری اسلامی و ضد اعدام تهی کرده و در عین حال مبارزات را مصادره کند.


این روزها از نقش مثبت این انجمن در جنبش بخشش برای نجات جان محکومین به اعدام می شنویم، واقعیت اینست که در ایران بعد از کمپین های گسترده و اعتراضات زیاد به نفس اعدام بعنوان قتل عمد دولتی و بعد از پا گرفتن جنبش بخشش که حرکتی بود علیه اعدام، وابستگان به رژیم و نهادهای مرتبط با وزارت اطلاعات و انجمن هایی نظیر امام علی نیز کفش و کلاه کرده و در کنار تقلاهای حکومت برای اجرای احکام اعدام و مقابله با جنبش بخشش، اینها نیز خود را در جمع مخالفین اعدام جا زده و در همین برنامه ها نیز سعی میکنند حکومت و قانون وحشیانه قصاص را عادی جلوه داده و لام تا کام در تقبیح این قانون و جنایات حکومت اسلامی بر زبان نیاورند.
ما نویسندگان این نامه معتقدیم که دستگیری و حمله به انجمن امام علی، در چهارچوب دعواهای فزاینده جناح های رنگارنگ و دزد و فاسد و انسان کش حکومت اسلامی باید دیده بشود و هر نوع امتیاز دادن به این نهادها و قاطی کردن مرزها ، خط بطلان کشیدن به سالهای سال مبارزه مردم ایران و جنبش های اجتماعی بر علیه اعدام و برای سرنگونی این حکومت ضد انسانی است.


شعله پاکروان، فاطی محمدی ، مینا احدی
٢٤ ژوئن ٢٠٢٠

اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …