انجمن داروسازان ایران: نسخه بیماران را از اسفندماه آزاد محاسبه می کنیم

سایت صبحانه آنلاین:هشدار داروخانه ها به مسئولان دولتی: نسخه بیماران را از اسفندماه آزاد محاسبه می کنیم +سند

نامه رسمی رهبر مژدهی آذر از انجمن داروسازان ایران به مدیرعامل سازمان بیمه سلامت .وی در ابتدای نامه خود، علت این تصمیم را بیان و یادآور شده است که به علت عدم پرداخت به موقع مطالبات داروخانه ها و پرداخت جریمه دیرکرد، داروخانه ها دچار بحران اقتصادی هستند و این بحران به حدی شدت یافته که داروخانه ها در باز پرداخت شرکت های دارویی مشکل جدی پبدا کرده اند.
 دارو گام آخر در درمان و داروخانه مرکز اصلی عرضه آن است تا آنجا که نقش بی بدیل داروخانه در چرخه سلامت را نمی توان انکار کرد اما پس از یک سال و نیم از اجرای طرح تحول سلامت نه تنها داروخانه ها، بلکه آزمایشگاه ها و پرستاران نیز از بدهی ها و مطالبات محقق نشده خود توسط سازمان های بیمه گر گلایه دارند مشکلی که داروخانه ها را در برابر شرکت های دارویی سرافکنده ساخته است..

اگرچه معوقات بیمه ای داروخانه ها بحث تازه ای نیست و بارها اعلام شده است که سازمان های بیمه گر به شدت با تاخیر در پرداخت به خدمات دارویی و سلامت مردم لطمه زده اند، اما به نظر می رسد تهدید این بار داروسازان، محکم تر و جدی تر از دفعات قبل است.

چراکه بر اساس نامه رسمی انجمن داروسازان ایران به مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، صراحتا هشدار داده شده است اگر هزینه نسخ داروخانه ها، حداقل تا پایان آبان ماه امسال پرداخت نشود، در اسفندماه داروخانه ها مجبور می شوند نسخه بیماران را بدون پوشش بیمه ای محاسبه کنند و صورت حسابی به بیمار داده شود که پس از مراجعه به سازمان بیمه گر پول پرداختی خود را بابت دارو مطالبه کند!

داروخانه

البته رهبر مژدهی آذر در بخش ابتدایی نامه خود، علت این تصمیم را بیان و یادآور شده است که به علت عدم پرداخت به موقع مطالبات داروخانه ها و پرداخت جریمه دیرکرد، داروخانه ها دچار بحران اقتصادی هستند و این بحران به حدی شدت یافته که داروخانه ها در باز پرداخت شرکت های دارویی مشکل جدی پبدا کرده اند.

وی همچنین متذکر شده است که در طول ساجاری، میزان تاخیر سازمانهای بیمه در پرداخت بدهی داروخانه ها، به طور متوسط 6 ماه بوده است که به دلیل افزایش تعداد بیمه شدگان، افزایش پوشش بیمه ای داروها و گسترش بیمه های درمان تکمیلی، میزان مطالبه داروخانه ها از این سازمان ها که هم سود و هم اصل سرمایه داروسازان را شامل می شود، به میزان بی سابقه ای رسیده است.

به گزارش صبحانه، پیش از این نیز خیری عضو انجمن داروسازی ایران با بیان داروخانه ها با حجم زیاد چک های برگشتی مواجه هستند، گفته بود: این وضع اثرات نامطلوبی به نحوه ارائه خدمات داروخانه ای گذاشته و انگیزه دکتر داروساز را برای ادامه فعالیت کاهش داده است.

اینرا هم بخوانید

سخنگوی ستاد انتخابات رژیم مدعی شد۹۷ هزار و ۹۶۷ رای از ایرانیان خارج از کشور اخذ شده است

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات حکومت آراء اخذ شده از ایرانیان مقیم خارج از کشور …