انقلاب در ایران، صلح در منطقه! سیما منصوری

جهان و ایران امروز، دوره “جنبش‌های خودبه‌خودی “و انحصار دانش زندگی و سیاست در”قطب الیت‌های روشنفکری” نیست. جنبش‌های مردم با نسل‌هایحی‌وحاضر وارد کارزار سرنگونی شده‌اند و در – عمل سیاسی -از روی نسخه‌ها و متد و گرایشات “غرولند اجتماعی و آویزان سیاسی مردم شدن و نسخه بروید شلوغ ترش کنید و…” رد شده‌اند! هیچ جای دیگری مثل ایران جدال و جنگ مردم و رژیم را این‌قدربی‌لکنت و شفافو نهایی و سیالنمی‌بینیم.فرصتی هم برایپنهان‌کردنش ندارند.رژیم هر لحظه با جنایاتش، و با کشتن آرمیتا و قتل مهرجویی و همسرش و دیگران باز جنایات می‌کند و مردم با فریاد: قاتل خود شمایید، حساب پس خواهید داد. سرراست به هم پیغاممی‌دهند.
ایران اینیک سالنسبت به گذشته متمایز شده است. نه‌تنهاعقب‌گرد به موقعیت و مکان سیاسی گذشته را برای مردم و رژیمناممکن کرده که درجازدن و معطلی راهمین امروز برای هر طرف پر هزینه کرده است تاحدی‌کهتأمل و توقف می‌تواندبه منزله شکست باشد.رژیم و نگهدارندگانشمی‌کوشند انقلاب را سر ببرند، و مردم مترصد فرصتی‌اند تا جارویشان کنند!
نظریاتی از قبیل: “حق بالاخره با مردم و پیروزیاجتناب‌ناپذیر و اما زمان‌بر است و باید تمرین دموکراسی کرد و…” ، متد بی‌ربط و نسخه کارینکردن و باختن است و در تاریخ واقعیجدال‌ها پایه و اساسی ندارد.چندان دور از تصور نیست که با جاروکردن شاکله اسلام سیاسی و تروریسم و قطع جریان منابع به کیسه آدم‌کشان، واز آن‌سوقدرت‌گیری کارگران و مردم با رهایی زن به مفهومعمیقش و با انرژی آزاد شده انسانیتانفجار شگفت‌انگیزیاز انسانیت را شاهد باشیم!
“وقتی جامعه با ماگزیمالیستی‌ترین گرایش رادیکال از مطالبات جنبش‌هایاجتماعی‌اش پا به جلو بگذارد، انفجار سیاسیمی‌شود “با اینانفجار ایران عوض شده و رابطه مردم و رژیمو مکانسیاسی هر یکتغییر خواهد کرد.
انقلاب جاری این ظرفیت را دارد که بیش از کمون و اکتبر منفعت بشریت را نمایندگی کند!هیچ گرایش و منفعت سیاسینمی‌تواند نیرویمادی عظیم انسانی و مابه‌ازای اجتماعی بالفعل جلو راندن مدرن‌ترین مانیفست زن، زندگی که زمین زیر پای بشریتآزادی‌خواه را تکانداد با سیاست مماشات و راست تقلیل دهد یا برباید. این انقلاب علیه حکومتی است که سرنگونی آن چشم‌انداز صلح و امنیت را در برابر کل منطقه قرار می‌دهد.
خواست آزادی و رهایی زن از هرگونه نابرابری و ستم و استثمار،قطب‌نمای نقدیعمیقاً رادیکال و جسور بر متن مطالباتهمین امروز نسل‌های زنده بشریتبرای رهایی کل جامعه از ستم طبقاتی و مناسبات نرینگی موجود است.خواسترفاه و خوشبختی، شادی و آزادی و حق بر بدن و همه قلمروهای زندگی،لغو اعدام و لغو کار کودک،حق آزادیبی‌خدشه بیان و تشکل و اعتراض و اعتصاب و…، خواست بالفعل این مردم و بشریت است. انقلاب هجومی ضداسلامی علیه اسلام سیاسیبه‌مثابهضدانسانی‌ترین جنبش فاشیستی معاصر است!
این موجی انقلابی و ضداسلامی در عمل سیاسی علیه مذهب،سنت‌ها و قوانین ضد زن و بربریتسرمایه‌داری چفت شده با اسلام سیاسیاست. هجوم ضداسلامی مردم به تنگ آمده به پیشتازی جسورانه زنان علیه این رژیم و چهار دهه بختک ارتجاع اسلامی در این سرزمین و منطقه، و در تقابل با سیاست سازش و حمایتنفرت‌انگیز بورژوازی با نهادها و حکومت‌هایشان از اسلام سیاسی و رژیم چاقوکشاناست.جنبش سرنگونیلزوماً بر متن انقلابیبه جلوآمده که در برابر همه وضعیتضدانسانی جامعه و بربریت مناسباتضد کارگری موجود است.

اینرا هم بخوانید

خطر جانی در مراکز درمانی! ناصر شیشه‌گر

مندرج در ژورنال شماره ۸۲۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …