انگلیس خواستار مانع تشویق پناهجویان به عبور از مانش شد

وزیر کشور بریتانیا از شبکه‌های اجتماعی خواست ویدئوهایی که عبور خطرناک پناهجویان از کانال مانش را “جذاب نشان می‌دهد، حذف کنند.

او در نامه‌ای به مدیران شبکه های اجتماعی گفت که “فیلم های تبلیغاتی” عبور خطرناک پناهجویان از اروپا به بریتانیا که از مسیر کانال مانش است، را “غیرقابل قبول” خواند.

طی هفته گذشته صدها پناهجو اقدام به عبور از کانال کردند. وزارت کشور بریتانیا همچنین می‌گوید که در حال تحقیق درباره گزارش‌ها مبنی بر ورود کشتی نیروهای مرزبانی بریتانیا به آب‌های فرانسه و گرفتن پناهجویان از یک قایق تفریحی است.

نامه وزیر کشور در پی بازنشر یک ویدئو در شبکه اجتماعی تیک تاک بود که گروهی از مردان را در حال عبور از کانال مانش نشان می‌داد. وزارت کشور می‌گوید که قاچاقچیان انسان از این ویدئو که در توییتر، اینستاگرام و فیسبوک هم منتشر شده، استفاده کردند تا عبور از کانال مانش را به پناهجویان مستاصل توصیه و تبلیغ کنند.

در این نامه آمده: “آنچه که در این ویدئوها به آن اشاره نمی‌شود، کسانی هستند که در این راه جانشان را از دست دادند” و اینکه باید دستکم ۱۳ ساعت در قایق نامناسب دریا در آب‌های منجمد سرگردان باشند.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

جمهوری اسلامی پنج زندانی از جمله یک زن را به اتهام مواد مخدر در زندان مرکزی ارومیه اعدام کرد

چهار زندانی از جمله یک زن به نام‌های پروین موسوی، یوسف سعیدی‌چهره، رامین لوندی، پرویز …