اهمیت سیاسی کارزار حمایت از شریفه – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۸۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

با شنیدن خبر حکم اعدام شریفه محمدی به جرم عضویت در یک تشکل کارگری و به اتهام وابستگی به یک سازمان اپوزیسیون بلافاصله کارزار اجتماعی قابل‌توجهی به راه افتاده است. این کارزاری در دفاع از شریفه، علیه حکم شنیع اعدام و برای آزادی فوری او است؛ اما اهداف این کارزار بسیار از این فراتر است. این کارزاری علیه اعدام، برای آزادی زندانیان سیاسی، آزادی بیان، حق اعتصاب و اعتراض و تشکل و تحزب، دفاع از یک فعال کارگری و دفاع از یک زن معترض است. شریفه خود تجلی همه بی حقوقی‌ها و درعین‌حال تجلی همه این مطالبات است. مطالباتی که انقلاب زن زندگی آزادی در دستور دارد.

در شرایطی که حکومت حتی تبلیغ علیه انتخابات قلابی خود را جرم اعلام می‌کند و تعدادی را احضار می‌کند، از زندان و بیرون زندان،  تشکل‌های مختلف کارگری، بازنشستگان، معلمان، پرستاران، دانشجویان، دادخواهان، تشکل‌های مدافع حقوق زنان، نویسندگان، رنگین‌کمانی‌ها، و فعالین و چهره‌های سرشناس به میدان می‌آیند و متحد و همسو بیانیه می‌دهند، توییت می‌زنند، حکومت را محکوم می‌کنند و کارزاری اجتماعی با مطالباتی روشن و رادیکال در دفاع از شریفه شکل می‌دهند و هم‌زمان بر مطالبات مهم خود تأکید می‌کنند. این تجلی جامعه‌ای است که تصمیم خود را گرفته است. تجلی جامعه‌ای که مطالبات خود را می‌شناسد و حول آن متحد شده است. تجلی جامعه‌ای که نه فقط این نظام را نمی‌خواهد بلکه می‌داند چه می‌خواهد. تجلی جامعه‌ای که در آن چپ ‌دست بالا دارد و میداندار فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی مهم در این جامعه است. کارزاری که اتحادیه‌های کارگری در کشورهای مختلف، عفو بین‌الملل و نهادهای حقوق بشری را نیز به حرکت درآورده و تجمعات مختلفی با این خواست‌ها در کشورهای مختلف سازمان داده شده است. این نشانه پویایی جامعه‌ای است که به هیچ قیمتی کوتاه نمی‌آید.

کارزار آزادی شریفه را باید با تمام قوا در داخل و خارج کشور گسترش داد و شریفه را از چنگ خامنه‌ای و دستگاه قضایی و سپاه و اوباش حاکم نجات داد. این یک جبهه سیاسی مهم و تجلی شکوفایی سیاسی و بیداری یک جامعه بپاخاسته و تسلیم ناپذیر است و پیروزی آن پیروزی سیاسی مهمی علیه اقلیت مستأصل وحشت‌زده حاکم و برای پیشروی بیشتر است.

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …