بابك شفق: سهم روستاييان بى پناه

يك روستايى در خوی  بخاطر انشعاب گاز خانگى براي مصرف خود و خانواده اش حكم زندان يك ساله گرفته است، اسم او اوروج قربانى است داراى سه فرزند و ساكن روستا ى بدل آباد است .
 اين روستايى بخاطر انشعاب گاز در آستانه زندان رفتن است. از روحانى كمك مى طلبد اما نمى داند كه روحانى و امثال او يكى از مسببين اين شرايط غير انسانى هستند.
 .
 اين گوشه اى از فاجعه اى است كه در روستاى هاى ايران مى گذرد. در كنار اين، نبود آب آشاميدنى، نداشتن امكانات آموزشي و بهداشتي، نداشتن گاز و تلفن و جاده هاى خاكى كه موقع بارندگي سراسر كوچه ها و معابر عمومي  را پر از گل و لأي كرده و باعث آزار و اذيت هر رهروي ميشود را هم باید اضافه کرد. علاوه بر اين  نبود اين امكانات بهداشتي  زمينه مناسب را براي رشد بيمارىهاي مختلف در محيط روستايى را نیز باعث ميشود! كافى است يك روز سرى به اين روستاها از نزديك بزنيم تا استاندارد زندگى و ساخت سازها و جاده هاى بشدت خطرناك را از نزديك شاهد باشيم  تا عمق فاجعه و بى حقوقى انسانها خصوصا روستاييان و طبقه زحمت كش جامعه و نابرابرى هاى موجود در بين آنان را لمس كنيم تا ماهيت اين حكومت ضد انسانى با شعار عوام فريبانه اش برايمان بيشتر آشكار شود تا صداى سركوب شده، حق پایمال شده و  لگد مال شده این روستاييان باشيم كه با كشاورزى بخش مهمى از اقتصاد جامعه را مى چرخانند اما سهم شان خيابان هاى خاكى و نبود كوچكترين امكانات ابتدايى است! دردناك تر آنكه بخشدار و مسئولین این روستا بجای زير ساختهاي اساسي مثل آب، برق، جاده، گاز، تلفن و امكانات ديگر، امثال اوروج قربانی را روانه زندان میکنند، گویی اینکه با روانه کردن مردم بیگناه که فقط خواستار ابتدایی ترین حق و حقوق خود هستند تمام مشکلات جامعه حل میشود .
باید در مقابل اين حكم غير انسانى  متحدانه ايستاد تا مانع زندان رفتن امثال اوروج قربانى شد. بايد پوزه اين رژيم را با تمام دم و دستگاهش كه بجاي ايجاد امكانات و  رفاه براي مردم چنين حكمهايي را صادر ميكنند به خاك ماليد.

اینرا هم بخوانید

برای قضاوت آیندگان- شمی صلواتی

بر گرفته از دفتر یادداشت‌های روزانه‌ *از ما سوالات زیادی می پرسند…؟ البته ما«انسانگرایان»کور راه‌های …