بازداشت سه عراقی به اتهام طرح ترور در آلمان

رادیو آلمان:بازداشت سه عراقی به  اتهام طراحی عملیات تروریستی در آلمان

پلیس ایالت شلسویگ-هولشتاین سه مرد عراقی را به اتهام طراحی عملیات تروریستی بازداشت کرد. عراقی‌های بازداشت شده به نوشته سایت “اشپیگل” پناهجو بوده‌اند. تحقیات پیرامون این “طرح تروریستی” هنوز ادامه دارد.

اموران اداره جنایی پلیس آلمان روز چهارشنبه ۱۰ بهمن (۳۰ ژانویه) سه عراقی را که گمان می‌رود قصد داشتند اقدامات تروریستی در آلمان انجام دهند بازداشت کردند. این سه مرد مظنون در منطقه دیتمارشن ایالت شلسویگ-هولشتاین در شمال آلمان زندگی می‌کرده‌اند.

دادستانی کل آلمان گفته است که دو تن از این عراقی‌ها ۲۳ ساله هستند و به اقدامات خشونت‌آمیز علیه دولت متهم شدند. مظنون دیگر ۳۶ سال دارد و به اتهام کمک به اقدام تروریستی دستگیر شده ‌است. افراد بازداشت شده انگیزه اسلام‌گرایانه داشته‌اند.

ماموران پلیس تابحال خانه‌های این افراد و همچنین افراد دیگر را در ایالت‌های بادن-وورتمبرگ و مکلنبورگ-فورپومن جستجو کرده‌اند.

اشپیگل آنلاین گزارش داده است که عراقی‌های بازداشت شده پناهجو هستند.

دادستانی آلمان گفته است که اطلاعاتی درباره اهداف مشخص حملات تروریستی به دست نیامده و هنوز مشخص نیست که این افراد یک گروه تروریستی تشکیل داده باشند. پلیس به تحقیقات خود ادامه می‌دهد.

دیوان عالی جرائم عادی و جنایی آلمان اکنون به پرونده افراد بازداشت شده رسیدگی خواهد کرد. قاضی دیوان عالی درباره حکم دستگیری و حبس آنان تصمیم خواهد گرفت.

طبق تحقیقات به دست آمده افراد بازداشتی نحوه ساخت بمب را از طریق شبکه اینترنت دانلود کرده‌ و از ابزار آتش‌بازی (ترقه و راکت) که بیشتر در شب سال تحویل استفاده می‌شود باروت سیاه گرفته‌اند. آنها برای انفجار باروت از بریتانیا وسیله جرقه‌زنی سفارش داده‌اند. آنها همچنین قصد داشتند سلاح به دست آورند. یکی از افراد بازداشت شده برای اجرای این طرح تروریستی حتی تمرین رانندگی کرده است.

به نوشته اشپیگل یکی از افراد بازداشت شده گفته است که تا آنجا که ممکن است افراد زیادی از “دین ناباوران ولی نه کودک” باید کشته شوند.

در گزارش اشپیگل همچنین آمده است که مردان بازداشتی بعد از آنکه در پاییز سال ۲۰۱۵ وارد آلمان شدند برنامه خود را طرح ریزی کرده‌اند. فرد ناشناسی هم از طریق شبکه تلگرام به صورت رمز‌گذاری شده به آنها کمک کرده است.

طبق آخرین خبرها تحقیقات پیرامون این پرونده هنوز ادامه دارد.

 

 

 

اینرا هم بخوانید

نتانیاهو: اسرائیل «با توافق یا بدون توافق» با حماس، وارد شهر رفح خواهد شد

نخست وزیر اسرائیل، همزمان با ادامه مذاکرات با گروه افراطی حماس با هدف برقراری آتش‌بس …