بازداشت سه فعال معلمان در استان فارس

کانال تلگرام انجمن صنفی معلمان فارس روز دوشنبه ٢٩ آبان از بازداشت سه فعال صنفی معلمان استان فارس خبر داد. یک فعال صنفی بازخرید و اخراج، و یک فعال صنفی نیز با پایان مرخصی سه‌روزه‌اش به زندان بازگشت.بازداشت سه فعال صنفی معلمان استان فارس

بر اساس این گزارش صنفی محمدعلی زحمتکش، افشین رزمجویی، و مژگان باقری «بدون اطلاع قبلی و اطلاع‌رسانی جهت حضور و معرفی برای اجرای احکام» در منازل‌شان بازداشت شدند.

بنا بر این گزارش احکام پنج سال حبس برای محمدعلی زحمتکش و افشین رزمجویی و همچنین دو سال حبس تعزیری برای مژگان باقری در حال اجرا است.به گزارش انجمن صنفی معلمان فارس، همچنین حکم «دو سال پابند» عبدالرزاق امیری و زهرا اسفندیاری نیز به اجرا درآمد.

بنا بر این گزارش پیشتر در روز ١٣ مهر نیز چند فعال صنفی معلمان، از جمله ایرج رهنما و غلامرضا غلامی‌کندازی در فرمانداری شیراز و اصغر امیرزادگان در فیروزآباد، بازداشت و برای اجرای حکم پنج سال حبس روانه زندان شده بودند.

بازگشت رسول بداقی به زندان

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران روز دوشنبه ٢٩ آبان گزارش داد رسول بداقی، فعال صنفی معلمان و از اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، عصر روز دوشنبه با پایان مرخصی سه روز خود به زندان بازگشت.آقای بداقی در دوران حبس چندین بار دست به اعتصاب غذا زده است.


اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …