با اتحاد سراسری به اخراج ۷۰۰ کارگر پالایشگاه تهران پاسخی محکم بدهید

اخبار نفت، ویژه اعتصابات سراسری: شماره ۶.با گسترش اعتصاب در بخشهای نفت و پتروشیمی که به 33 مرکز گسترش پیدا کرده و دهها هزار کارگر را در بر میگیرد، مدیریت پالایشگاه تهران احکام اخراج 700 کارگر اعتصابی این شرکت را صادر کرده و به آنها فرمهایی داده است و اعلام کرده است که باید تسویه حساب کنند. اخراج 700 کارگر نفت به دلیل اینکه به دستمزدهای پایین اعتراض دارند یک گستاخی تمام عیار از جانب کارفرمایان و پیمانکاران است و باید به آن قاطعانه و بدون ذره ای تامل و تردید پاسخ داد. کارگران افزایش دستمزد میخواهند و میگویند دستمزد کارگران نباید زیر ۱۲ میلیون باشد. کارگران به شرایط برده وار کار اعتراض دارند. کارگران به دزدی از دستمزدشان توسط پیمانکاران اعتراض دارند و خواهان پایان دادن به امنیتی کردن فضای اعتراض هستند. 

قلدری و گردن کشی مدیریت پالایشگاه در قبال کارگران و اخراج صدها کارگر تلاش و تقلایی است برای ایجاد ترس و وحشت در میان کارگران و بازگرداندن فضای پادگانی در پالایشگاهها و مراکز نفتی. این تلاش از وحشت حکومت و مدیریت است و با اتحاد سراسری کارگران نفت و ایستادگی در برابر آن خیلی زود به شکست خواهد رسید. کارگران نفت همراهی تمام بخشهای کارگران در ایران و همه مردم را با خود دارند. اخراج صدها کارگر حق طلب یک ذره حقانیت ندارد و باید با موجی از اعتراض پاسخ بگیرد. این تعرضی نه فقط به کارگران نفت بلکه به کل طبقه کارگر و به کل جامعه است. کارگران نفت باید بدانند که در مقابل این گردن کشی کارفرمایان و حکومتیها، کل جامعه را به همراه خود دارند. اما اولین سنگر مقابله با آن خود کارگران نفت هستند. اعتصاب نفت سراسری است و هر گونه تعرضی به آن باید سراسری پاسخ بگیرد. کارگران نفت باید به مدیریت پالایشگاه تهران اولتیماتوم بدهند و اعلام کنند که اگر این احکام گستاخانه را پس نگیرد به اعتصابات و تجمعات خود گسترش خواهند داد.

کارگران نفت گلوگاه کل اقتصاد را در چنگال خود دارند و اگر حکومت میخواهد با آنها کشتی بگیرد و به جای پاسخ به خواستهای بحق آنها، با اخراج با آنها طرف شود باید بداند که با صدها هزار کارگر و همه مردم جامعه طرف است.

700 کارگر اخراجی پالایشگاه نفت تهران باید فورا به سرکار خود بازگردند.

اتکاء به تصمیم گیری جمعی و شورایی، شرکت وسیع خانواده ها، رساندن اخبار اعتراضات به جامعه و جلب همبستگی وسیع مردمی و جهانی از جمله شرایط مهم گسترش و تداوم مبارزات کارگران نفت است. حزب کمونیست کارگری همه بخش های کارگری بویژه مراکز مختلف کارگری در استانهای جنوبی کشور که همجوار مراکز نفتی هستند را به حمایت و پشتیبانی از مبارزات کارگران نفت فرا میخواند.

زنده باد کارگران نفت

پیش به سوی اعتصابات سراسری!

حزب کمونیست کارگری ایران

2 تیر۱۴۰۰،  23 ژوئن  ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

تجمع بزرگ معلمان و فرهنگیان بازنشسته در تهران و  تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد در چند شهر

روز ۳۰ اردیبهشت جمعیت بزرگی از بازنشستگان فرهنگی کل کشور مقابل سازمان برنامه و بودجه در …