با فراخوان کارگران رسمی مناطق عملیاتی جنوب، امروز سه شنبه یکم آبان ماه ۱۴۰۳ فصل جدیدی در اعتراضات نفت رقم خورد.

با فراخوان کارگران رسمی مناطق عملیاتی جنوب، امروز سه شنبه یکم آبان ماه ۱۴۰۳ فصل جدیدی در اعتراضات نفت رقم خورد.
همکاران رسمی در اقدامی کاملاً آگاهانه و پیشرو با انتقال روزهای اعتراضی خود از دوشنبه به #سهشنبههای_اعتراضی کارگران غیر رسمی نفت ملحق شدند و بدین ترتیب با اتحاد و همبستگی با همکاران خود نفت را در آستانه تعطیلی قرار دادند.
پیشرفت چشمگیر اعتراضات نفت با بیانیه التیماتوم همکاران رسمی و ارکان ثالث، که به اشکال مختلف اعتراضی اشاره داشته است، امروز عملی گردید و هرگونه توان مقابله را برای مدیران چپاولگر نفت، حراست و آنگونه که امروز در عسلویه شاهد بودیم برای لباس شخصی ها و عوامل سرکوب باقی نگذاشت.
در اعتراضات کارگران ارکان ثالث، طبق گزارش‌های دریافتی برخورد حراست مطابق معمول نتوانست در پیشگیری از تجمعات کارگران موثر واقع شود و در اعتراضات گسترده کارگران رسمی دخالت مستقیم نهادهای امنیتی سبب شد تا اعتراض همکاران به تنش کشیده شود.
اقدام به دستگیری چند تن از همکاران رسمی شرکت کننده در اعتراضات عسلویه توسط لباس شخصی ها و عوامل سرکوب با حمایت همه جانبه شرکت کنندگان در تجمع منجر به شکست شد و همکاران رسمی در اقدامی کاملاً شجاعانه ماموران امنیتی را مجبور به عقب نشینی نمودند.
از مراکز دیگر نفتی نیز با خبر شدیم که تمامی تجمعات همکاران با حضور لباس شخصی ها و ماموران انتظامی با قدرت کامل برگزار گردید.

کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری مجتمع گاز پارس جنوبی در پالایشگاه های سوم، هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم، همزمان با کارگران ارکان ثالث پالایشگاه پارسیان شهرستان مهر(لامرد) و برای نخستین بار با اعتصاب و حمایت کارگران ارکان ثالث نفت و گاز پارس سکوی‌های۴۰گانه‌ی_POGC در کنار همکاران رسمی خود بطور کامل در اعتصاب بودند.

همکاران رسمی در سکوی گازی سلمان ،منطقه عملیاتی لاوان، سکوی عملیاتی نصر، فلات قاره سکوی ایلام و شرکت نفت فلات قاره منطقه سیری، کارگران رسمی نفت و گاز پارس سکوی‌های۴۰گانه‌یPOGC، کارگران رسمی شرکت‌های POGC, SPGC , پالایشگاه فجر جم و دیگر همکاران رسمی نفت در مقابل ستاد اداری مجتمع گاز و منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی تجمعات اعتراضی خود را برگزار کردند.
همچنین کارگران رسمی فلات قاره منطقه خارک، کارگران رسمی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی مرکز ماهشهر، کارگران رسمی مناطق نفت‌خیز جنوب در اهواز، کارگران رسمی شرکت نفت در گچساران و… ضمن برگزاری تجمعات اعتراضی تمام امروز را مطابق با برنامه از پیش اعلام شده در اعتصاب کامل بودند.
در خصوص اعتصابات امروز نفت در مراکز عملیاتی جنوب همچنان پیامهای متعدد، اخبار و تصاویر زیادی به پیامگیر شورا ارسال میگردد که در فرصتهای بعدی منعکس میگردد.

⚙️ شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث)‌ صدای مستقل اعتراضات همکاران رسمی و غیر رسمی، ضمن حمایت کامل از مبارزات حق طلبانه همه کارگران، در برابر عوامل سرکوب و چپاول نفت، همه کارگران نفت را به پیوستن به گسترش اعتراضات موجود فرامیخواند.

متحد_بمانیم

نه به بردگی_مزدی

معیشت منزلت حق مسلم ماست

اتحاداتحادعلیه فقرو_فساد

سه شنبه های_اعتراضی

کارگرانرسمی نفت

کارگران ارکانثالث_نفت

کارگران پروژهای_نفت

نه به اعدام

شریفه راآزاد_کنید.

فیلم و تصاویر از اینجا

https://t.me/shoraarkansalesnaft

اینرا هم بخوانید

١٠ زن بهایی به ۹۰ سال حبس محکوم شدند

 شعبه یک بی‌دادگاهی به ریاست قاضی توکلی با صدور احکام سنگین برای ۱۰ شهروند بهائی، آنها را …