بحرین، تلاش ایران برای فراری دادن 6 متهم به اقدام تروریستی

العربیه:وزارت کشور بحرین شامگاه پنج شنبه 1 نوامبر 2018 اعلام کرد، نیروهای امنیتی این کشور طرح برنامه ریزی شده برای فراری دادن 6 متهم به اقدامات تروریستی را با شکست مواجه کرده است.

طبق بیانیه وزارت کشور بحرین این 6 تن با هماهنگی شخصی در داخل ایران قرار بود از طریق قایقی که برای این منظور آماده شده بود، از بحرین فرار و به داخل ایران پناه ببرند.

این 6 متهم که از سوی دستگاه امنیتی بحرین تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند قرار بود از طریق منطقه ساحلی «سماهیج» این کشور به وسیله‌ای قایقی به قلمرو آبی ایران فرار کنند.

در بیانیه وزارت کشور بحرین آمده است: «تحقیقات نشان داد که یکی از بازداشت شدگان با یکی از عناصر تروریستی متواری که در ایران مستقر است، در تماس دائم بوده و روند مخفی کردن این 6 نفر تروریست و سپس طرح فراری دادن آنها را با هماهنگی کامل با شبکه اصلی در ایران تدارک دیده بود»

بیانیه وزارت کشور بحرین از بازداشت این 6 متهم به اقدام تروریستی و رابط آنها با ایران خبر داد.

به گفته وزارت کشور بحرین با تلاش نیروهای این وزارت همه افرادی که به همکاری با این افراد و تهیه امکانات از مخفی کردن آنها تا برنامه ریزی برای فراری دادن آنها مورد شناسایی و دستگیر شدند. پرونده این افراد بازداشت شده پس از تحقیق و بررسی در بخش دادرسی کیفری و طی کردن مراحل قانونی دیگر جهت محاکمه آنها به دادستان کل تحویل داده می‌شود.

گفتنی است که کشور بحرین در اکتبر سال 2015 رسما علیه ایران در سازمان ملل متحد شکایت کرد. منامه در شکایت رسمی خود ایران را به نقض آشکار قوانین اصول حسن همجواری و احترام متقابل و دخالت‌های غیرقابل قبول در امور داخلی‌اش متهم کرد.

بحرین در شکایت خود علیه تهران تاکید کرد که ایران به منظور بسط سیطره و نفوذ خود بر همسایگان از طریق ادامه دخالت در امور داخلی و بهره‌برداری از گروه‌های تندرو، پناه دادن به فراریان از عدالت، تاسیس پادگان‌ برای آموزش گروه‌های تندرو، قاچاق سلاح و مواد منفجره که در اثر آن تاکنون 16 تن از نیروهای امنیتی و سه هزار تن دیگر زخمی شدند، راه تنش را برگزیده است.

بحرین در همان سال پس از بحران آتش زدن سفارت سعودی سفیر خود از تهران فرا خواند و سفیر ایران را از منامه اخراج و روابط خود را با ایران قطع کرد.

پادشاهی بحرین طی سال‌های گذشته مرتب ایران را به دخالت در امور داخلی خود و حمایت از شبکه‌های تروریستی متهم می‌کند اما تهران این اتهامات را رد می کند.

اینرا هم بخوانید

سازمان ملل: نزدیک به یازده میلیون افغان در داخل و بیرون از افغانستان آواره هستند

تعدادی از مهاجرین افغان که از پاکستان به افغانستان برگشت داده شده اند کمشنری عالی …