برنامه آمریکا برای تقویت امنیت حمل و نقل دریایی در خاورمیانه

برنامه آمریکا برای تقویت امنیت حمل و نقل دریایی در خاورمیانه

آمریکا قصد دارد با اجرای تدابیری امنیت کشتیرانی را در آب‌های خاورمیانه بالا ببرد. بنا به گزارش‌ها ایالات متحده قصد دارد جزئیات این برنامه را تا آخر هفته به اطلاعات دیپلمات‌های خارجی مقیم واشینگتن برساند.

قصد دارد تا  روز جمعه، ۱۹ ژوئيه، به دیپلمات‌های خارجی از اقدامات تازه‌ای خبر دهد که قرار است برای بالا بردن امنیت کشتیرانی در آب‌های خاورمیانه به اجرا گذاشته شود. این برنامه در واکنش به حمله به نفت‌کش‌ها در دریای عمان و خلیج فارس تنظیم شده است.
خبرگزاری بلومبرگ از زبان براین هوک، نماینده ویژه در امور ایران، نقل کرده است که مقام‌های فرماندهی مرکزی آمریکا مصمم هستند که امنیت کشتیرانی را در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تقویت کنند.

براین هوک روز سه‌شنبه (۱۶ ژوئیه) در حاشینه نشستی گفته است: «هنگامی که در خلیج بودم به این نیاز پی بردم که امنیت دریایی در منطقه باید تقویت شود».
او افزوده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور، و مایک پمپئو، وزیر خارجه نیز به این “ضرورت” پی برده‌اند و بر آن تأکید کرده‌اند.
در ماه‌های مه و ژوئن گذشته شش کشتی نفت‌کش در این منطقه مورد حمله قرار گرفتند. در سال گذشته حدود یک سوم حمل و نقل دریایی جهان از تنگه هرمز عبور کرده است، بیشتر سوخت و نفت خام انتقالی به کشورهای آسیایی بوده است.
ایران که به خاطر حمله به کشتی‌های نفتی و تجارتی مورد انتقاد قرار گرفته، مسئولیت خود را در این موضوع انکار کرده است. رادیو آلمان

اینرا هم بخوانید

چهاردهمین روز اعتراض کارگران کاغذسازی پارس به همراه بازنشستگاه هفت تپه مقابل فرمانداری شوش

اعتراضات و تجمعات کارگران کاغذسازی پارس امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) به چهاردهمین روز رسید. …