برنامه جشنواره فیلم ونیز در حمایت از سعید روستایی و «مبارزان آزادی» در ایران

جشنواره فیلم ونیز روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از سعید روستایی، کارگردان ایرانی فیلم برادران لیلا، و زنان و مردان ایرانی که «برای آزادی مبارزه می‌کنند»، روی فرش قرمز برنامه‌ای اجرا خواهد کرد.

پس از آن که دادگاهی در ایران آقای روستایی را به دلیل ساخت فیلم «برادران لیلا» و نمایش آن در جشنواره کن سال ۲۰۲۲ به ۶ ماه زندان محکوم کرد که یک بیستم آن قابل اجرا و مابقی آن تا ۵ سال تعلیق شده است، جشنواره معتبر کن هم این حکم را محکوم کرد.

این فیلم که دست و پا زدن‌های یک خانواده ساکن تهران در بحبوحه مشکلات اقتصادی را روایت می‌کند، پس از نمایش در جشنواره کن در ایران ممنوع شد.حال جشنواره معتبر فیلم ونیز هم به جشنواره‌ها و فیلمسازان خارجی دیگر پیوسته و از معترضان به حکومت در ایران اعلام حمایت کرده است.

سعید روستایی در سال ۲۰۱۹ با فیلم «متری شش و نیم» در این جشنواره شرکت کرد. این جشنواره سال گذشته هم از جعفر پناهی، دیگر فیلمساز معترض، ابراز حمایت کرده بود.

اینرا هم بخوانید

نرگس محمدی خواستار برگزاری علنی دادگاهش شد

نرگس محمدی در صفحه اینستاگرامش خواستار برگزاری علنی دادگاهش شد. https://www.instagram.com/p/C7GkhcQKCka/?img_index=1 به اتهام تبلیغ علیه …