برگزاری مراسم با شکوه بدرقه و گرامیداشت دایه آسیه مرادی در سنندج اتفاق مهم در اوضاع سیاسی کنونی است

دایه آسیه مرادیان مادر دادخواه و مبارز و از چهره ای شناخته شده در سنندج، متاسفانه در ٢٣ مهر ماه ١٤٠٠ درگذشت. دایه اسیه مرادیان مادر فرهاد و فرزاد مرادیان از مبارزین شهر سنندج است. (فرهاد مرادیان سال ۶۰ توسط حکومت جنایتکار اسلامی اعدام شد و فرزاد مرادیان سال ۶۲ در منطقه الان سردشت در جنگ با جنابتکاران حکومت اسلامی، جانباخت) دایه آسیه را مردم سنددج با مبارزات و مخالفت با حکومت اسلامی، با شرکتش در مراسمهای اعتراضی، با همکاری و دلسوزی با کارگران و معلمان و مبارزین شهر سنندج و فعالین اجتماعی و بعنوان زندانی سیاسی میشناسند. دایه اسیه در سال ۱۳۶۱ توسط نیروهای سرکوبگر حکومت اسلامی دستگیر و به مدت ۶ ماه در زندان جمهوری اسلامي بود.
در سنندج در مراسم بزرگداشت و بدرقه دایه آسیه، بپاس سالها مبارزه و اعتراض و سالها دلسوزی او صدها نفر از مردم سنندج و شهرهای کردستان شرکت کردند. بر مزارش سرود پیروزی را خواندند و در گرامیداشت او شرکت کنندگان با شعار زنده باد سوسیالیسم دایه آسیه مرادیان را بدرقه کردند.
برگزاری مراسم با شکوه برای دایه آسیه و قدردانی از زحمات و تلاشهای بیش از چهار دهه مبارزه و دلسوزی های صمیمانه او اتفاق مهمی در اوضاع سیاسی در شزایط کنونی است.
به مردم سنندج به فرزندان گرامی دایه آسیه رضا مرادیان و زاهد مرادیان و بستگان آنها صمیمانه تسلیت میگوییم. یاد عزیز دایه اسیه با مبارزات خستگی ناپذیر و صمیمانه اش جاودانه خواهد ماند.
یاد عزیزش گرامی باد.
نسان نودینیان
٧ آبان ١٤٠٠
٢٩ اکتبر٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

برای قضاوت آیندگان- شمی صلواتی

بر گرفته از دفتر یادداشت‌های روزانه‌ *از ما سوالات زیادی می پرسند…؟ البته ما«انسانگرایان»کور راه‌های …