بعد از زنانه و مردانه کردن چندین پارک در تهران، حالا شهردار بجنورد از حصار کشی در پارکی در این شهر خبر داده

*جواد حمیدی راوری، شهردار بجنورد در واکنش به خبر زنانه و مردانه کردن پارک آفرینش این شهر گفته است: «همانطور که مستحضر هستید در تمام شهرهای بزرگ کشور پارک‌هایی را ویژه بانوان در نظر گرفته‌اند. با توجه به محدودیت‌هایی که در سطح جامعه وجود دارد، بانوان می‌توانند از این پارک‌ها استفاده کنند. بنابراین با همین رویکرد شهرداری بجنورد بابت احداث این پارک‌ها اقدام کرد.»

*روزنامه آفتاب یزد نیز روز جمعه گذشته گزارش داده بود که پُلِ بوستان آفرینش بجنورد (خراسان شمالی) دیوارکشی شده و در آن قسمت زنانه و مردانه ایجاد شده است.

*ناصر امانی، از اعضای شورای شهر تهران سه‌شنبه ۲۳ فروردین ضمن تائید جداسازی پارک ها توسط شهرداری تهران از اجرای طرح حصارکشی در پارک‌ها و بوستان‌ها در بیش از ۲۰ پارک تهران خبر داده است. وی به وب سایت حکومتی انتخاب گفته:«طرحی که شهرداری دارد اجرا می‌کند یکی از ایده‌هایی است که زاکانی از ابتدای حضورشان در شهرداری مطرح کرده بودند. نظر ایشان این است که برخی از خانم‌ها که با بچه‌های کوچک‌شان به پارک‌ها می‌آیند، باید امکان داشته باشند که راحت‌تر بتوانند با بچه‌های‌شان بازی و به طور کلی حرکتی کنند که در فضای عمومی پارک برای‌شان امکان‌پذیر نیست. لذا نظرشان این است که در هر محله‌ای از شهر تهران، بخشی از فضای یکی از پارک‌ها را به شکلی تغییر کاربری دهند که نیاز مادران و کودکانی که به پارک می‌آیند را برآورده کنند.»

*هفته گذشته نیزمحمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران هم از طرح شهرداری مبنی بر اختصاص برخی پارک ها به بانوان به بهانه “تامین امنیت زنان بنابر “درخواست مردم” خبر داده بود. وی گفته بود:«شهرداری تهران قصد دارد برخی پارک‌های تهران را در اختیار مادر و کودک قرار بدهد و به‌نوعی این پارک‌ها را به پارک‌های خانواده تبدیل کند. براساس طرح مورد نظر شهرداری، قرار است ٢٠٠ پارک به بانوان و کودکان اختصاص یابد.به گفته وی این طرح به درخواست مردم انجام شده است چرا که در پارک‌ها مردان غریبه و جوانان نامحرم حضور دارند و این به صلاح بانوان نیست.»

حصار کشی در پارکها به بهانه” تامین امنیت زنان”، طرح تفکیک جنسیتی و سیاست دیگر ضد زن جمهوری اسلامی است که در برخی از شهرها در حال اجرا می باشد. موضوع حصارکشی در پارکها با واکنش های متعدد و مخالفت مردم در مدیای اجتماعی روبرو شده است. مقامات رژیم در تهران و بجنورد ضمن تائید این موضوع، دست به توجیهات حکومتی مبنی بر”ضرورت” اجرای این طرح ها زده اند. سیاست حصارکشی پارکها، زنانه و مردانه کردن پارکها، طرح تفکیک جنسیتی و ضدزن و در ادامه تلاش ها و تقلاهای حکومت برای ایجاد محدودیت برای زنان در زندگی اجتماعی است.

مبارزات زنان علیه حجاب اسلامی، قوانین و مقررات دینی و مذهبی حکومت، در سالهای اخیر عقب نشینی های بزرگی به حکومت اسلامی تحمیل کرده است. اعتراض، مقاومت و مبارزات زنان بر علیه کلیت نظام اسلامی، قدرتمند ترین و اجتماعی جنبش اعتراضی در ایران است. حکومت زیر ضرب و منگنه مبارزات زنان قرار دارد. جامعه ایران سکولارترین و بی دین ترین جوامع خاورمیانه، و به این اعتبار جنبش رهایی همه زنان و مردم منطقه از شر اسلام، قوانین ضد زن و جمهوری اسلامی است. اعتراضات و مبارزات زنان یک بخش بسیار مهم این حرکت رهایی از قید مذهب و اسلام و تمام قوانین ضد زن بوده و به این اعتبار نقش و جایگاه برجسته و مهمی در جنبش سرنگونی و رهایی مردم ایران دارد.

حکومت از حضور زنان ترس و وحشت دارد. در طول بیش از چهار دهه گذشته دهها طرح و مصوبه برای تحمیل بی حقوقی محض بر زنان تصویب و به اجرا گذاشته است که در نتیجه مقاومت و مبارزه جنبش زنان عملا شکست خورده است.طرح حصار کشی و جداسازی پارک ها هم تقلایی بی ثمر حکومت برای تفکیک جنسیتی و ایجاد محدودیت بر زنان می باشد که با اعتراض و مبارزه زنان و مردم راه به جایی نخواهد برد. مردم باید در شهرهای نامبرده بر علیه این سیاست کثیف حکومت دست به اعتراض زده و جلوی اجرای این طرح ها را بگیرند.

اینرا هم بخوانید

خامنه ای با اعلام ٥ روز عزای حکومتی؛ اعلام کرد مخبر در مقام مدیریت قوه‌ مجریه قرار میگرد

*خامنه ای ضمن اعلام پنج روز عزای حکومتی بدنبال کشته شدن رئیسی، اعلام کرد، “محمد …