بمباران شدید در شرق رفح ادامه دارد. اسرائیل اجازه کمک رسانی نمیدهد

ساعاتی پس از اینکه تانک‌های نیروهای اسرائیل کنترل گذرگاه مهم رفح در مرز غزه با مصر را به دست گرفتند، حملات هوایی در این باریکه افزایش یافت.

بمباران اسرائیل به طور خاص در اطراف رفح شدت داشت.مقام‌های درمانی غزه می‌گویند که هفت عضو یک خانواده در حملات شبانه به رفح کشته شدند.رفح از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس در اکتبر گذشته از گذرگاه‌های محل ورودی کمک‌‌های بشردوستانه به غزه بود. این گذرگاه همچنین تنها مسیر خروج افراد از غزه به شمار می‌آمد.

اسرائیل می‌گوید گذرگاه کرم شالوم بازگشایی شد، انروا می‌گوید کمکی از مرز نگذشته است.

اسرائیل می‌گوید چند روز پس از حمله موشکی حماس، گذرگاه کرم شالوم (كرم ابوسالم) به غزه را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه مجددا باز کرده است. اونروا، آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی اما می‌گوید هیچکدام از اقلام بشردوستانه از کریدور که اسرائیل می‌گوید بازگشایی شده رد نشده است.

در همین حال، اسرائیل یک روز پس از عملیاتی نظامی که به کنترل گذرگاه رفح با مصر انجامید، جنوب نوار غزه را بمباران کرد.کادر پزشکی بیمارستان می‌گویند هفت عضو یک خانواده در یک حمله هوایی کشته شدند.

آژانس‌های امداد دیروز اعلام کردند دو گذرگاه اصلی به طرف جنوب غزه مسدود شده است و این موضوع کمک به غیرنظامیان داخل غزه را عملا «غیرممکن» کرده است.

سازمان ملل متحد می‌گوید اسرائیل پس از کنترل بخش مرزی غزه با مصر، اجازه دسترسی به گذرگاه رفح را نمی‌دهد.گذرگاه کرم شالوم (كرم ابوسالم) هم در آخرهفته به دنبال حمله حماس و کشته شدن سربازان اسرائیل مسدود شد.روز گذشته، عملیات اسرائیل در گذرگاه مرزی رفح در غزه با انتقاد و ابراز نگرانی بسیاری از نهادهای بین‌المللی و حتی متحدان اسرائیل همراه شد. برگرفته از بی بی سی

اینرا هم بخوانید

اعتراض کارکنان راه آهن کرمان با خواست بازگشت به کار و علیه اخراج کارگران

روز یکشنبه ٣٠ اردیبهست جمعی از کارگران لوکوموتیوران راه آهن استان کرمان در اعتراض به اخراج …