بهائیان را فراموش نکنیم و تنها نگذاریم – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۸۵۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سینا یوسفی وکیل دادگستری نوشت که وزارت اطلاعات با احضار صاحبان فروشگاه‌های بزرگ در تبریز و دیگر شهرها، آنها را از فروش محصولات شرکت “رافونه” به بهانه آنچه بهائی بودن مالک آن شرکت نامیده، منع کرده است.

شهروندان بهائی از روز به‌قدرت‌رسیدن این حکومت به طور هدفمند در معرض اعدام و تبعیض‌های گسترده اجتماعی قرار گرفته‌اند. گفته می‌شود بیش از ۳۰۰ هزار شهروند بهائی در ایران زندگی می‌کنند که تعداد زیادی از آنها به زندان‌های طویل‌المدت محکوم شده‌اند.

جنگ جمهوری اسلامی با مردم بی‌وقفه ادامه دارد. جنگی که بسیار خشونت‌بار و خونین است. جنگی هولناک علیه مردم ایران که هرگز تعطیل نشده است. حلقه‌های ضعیف‌تری که جمهوری اسلامی مدام به آنها یورش می‌برد از جمله بهاییان در ایران هستند. رژیم اسلامی به تجربه‌دیده است تعرض و تجاوز به زندگی این بخش از شهروندان عکس‌العمل شدید جامعه را بر نمی‌انگیزد یا تا حالا آن طور که از جامعه مدرن و سکولار، که انسان‌گرایی محور مبارزاتش علیه جمهوری اسلامی است پاسخ کوبنده و عمیقاً انسانی دریافت نکرده است.

به این وضعیت باید پایان داد. رژیم اسلامی هر کجا که بتواند با خشونت غیرقابل‌وصف در برابر مردم ظاهر می‌شود و هدف نیز زهرچشم گرفتن از مردم در جهت تن‌دادن به این شرایط دونشان انسان است.

انقلاب زن زندگی آزادی جنبشی برای رهایی از ستم و علیه همه تبعیضات و در دفاع از جامعه انسانی و حقوق برابر شهروندان است؛ بنابراین در دفاع از بهائیان باید یک‌قدم اساسی و تعیین‌کننده به‌پیش بردارد. فعالین جنبش‌های اعتراضی در ایران باید در دفاع از حق زندگی برابر بهاییان پا به میدان بگذارند. هر انسانی که در ایران در آرزوی آزادی و برابری و رفاه عمومی است و برای این ایدئال انسانی مبارزه می‌کند، باید با همه توان و در هر فرصتی از بهاییان در ایران دفاع کند. در این صورت است که رژیم درمانده اسلامی که رهبرش در سوراخ‌موش پنهان شده است، پا پس می‌کشد و از جنایت سازمان‌یافته حکومتی علیه بهاییان دست بر می‌دارد. درست مثل کنارگذاشتن سنگسار که با مبارزات ما و مردم متمدن جهان به کنج تاریک‌خانه اشباح جمهوری اسلامی رانده شده است.

اینرا هم بخوانید

عراقچی در عربستان به دنبال چیست؟ کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۸۵۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …