بهار (زینب) خنیاب‌پور زندانی سیاسی پیشین، من هم به بیماری خودایمنی مبتلا شده‌ام

بهار (زینب) خنیاب‌پور، زندانی سیاسی پیشین، با انتشار تصویری از عارضه پوستی روی آرنج دست راستش، در روایتی اینستاگرامی نوشت: «چند ماه بعد از آزاد شدنم، من هم به بیماری پسوریازیس یا همان خودایمنی مبتلا شدم. دوست داشتم راجع به آن صحبت کنم، ولی خب …»

https://t.me/Daadbaan2021

کانال تلگرامی گروه مشاوران حقوقی دادبان در این مورد نوشته:

بهار خنیاب‌پور، زندانی سیاسی سابق، از ابتلای خود به بیماری «پسوریازیس» پس از آزادی خبر داد

گزارش‌ها از افزایش قابل توجه موارد ابتلا به بیماری خودایمنی (پسوریازیس) در میان زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان خیزش سراسری، زن، زندگی، آزادی جکایت دارد.

در همین زمینه زینب (بهار) خنیاب‌پور زندانی سیاسی سابق محبوس در زندان سپیدار اهواز از ابتلای خود به این بیماری پس از آزادی از زندان خبر داده است.

بنا بر این گزارش بهار خنیاب‌پور، شهروند ساکن بهبهان، پس از آزادی از زندان، متوجه بروز لکه‌های کوچک بر روی پوست خود می‌شود و بعد از چند ماه با بیشتر شدن این لکه‌ها بر روی پوست و مراجعه به پزشک، برای این زندانی سابق نیز ابتلا به بیماری خودایمنی (پسوریازیس) تشخیص داده می‌شود.

یک منبع مطلع به دادبان گفته است که در زمان حضور بهار خنیاب‌پور در زندان سپیدار اهواز، درمانگاه زندان بدون دلیل به بهانه جلوگیری از حساسیت و آلرژی به او قرص هایی داده است.

فروشگاه لباس بهار خنیاب‌پور در چهاردهم آذرماه ۱۴۰۱ به دلیل پیوستن به اعتصابات سراسری و امتناع از انجام فعالیت‌های روزانه، پلمب شد. او سپس زمانی که برای انجام مراحل اداری فک پلمب به دادسرا مراجعه کرده بود، بازداشت و نزدیک به یک هفته در زندان سپیدار اهواز محبوس بود. او همچنین در آبان ۱۴۰۲ به اتهام تبلیغ علیه نظام به سه ماه و یک روز زندان محکوم شد.

بهار خنیاب‌پور همچنین در آبان ۱۴۰۲ با اتهام «تبلیغ علیه نظام» به سه ماه و یک روز زندان محکوم شد.

اینرا هم بخوانید

بهزاد نبوی در باره سیرک انتخابات:”حاکمیت انعطاف نشان داده؛ نباید طوری رفتار کنیم که پشیمان شود”!

روزنامه اعتماد؛بهزاد نبوي من ضد هر انقلابی شد‌ه‌ام. حاکمیت در رویکردهای تند خود اندکی تجدید …