بهنام ابراهیم زاده آزاد شد

بهنام ابراهیم زاده چهره مقاوم، خوشنام و قابل احترام جنبش کارگری و مدافع حقوق کودک پس از هفت سال تحمل زندان و شکنجه و اذیت و آزار روز ۱۱ اردیبهشت و در حالیکه تعدادی از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران به استقبالش رفته بودند از زندان آزاد شد. 

بهنام نمونه ای از سرسختی، رزمندگی و شهامت یک فعال آزادیخواه و مدافع برابری و رهایی همه انسانها است. در زندان های مختلف بارها و بارها مورد اذیت و آزار مزدوران حکومت قرار گرفت اما قهرمانانه در مقابل همه آنها ایستاد و با مبارزه بی وقفه کل سیستم قضایی حکومت و رفتارهای وحشیانه زندانبانان با زندانیان را افشا کرد و با بیانیه های مختلف و به مناسبت های مختلف به مبارزه علیه بیحقوقی ها و محرومیت های مردم ادامه داد. 

فعالیت های بهنام و کارزارهای متعدد در ایران و در سطح بین المللی برای آزادی او جمهوری اسلامی را وادار به آزادی او کرد. جمهوری اسلامی بهنام را در ۲۲ خرداد ۸۹ به زندان انداخت، او را به پنج سال و سپس هفت سال و ده ماه دیگر محکوم کرد و سرانجام تحت فشارهای مختلف به محکومیت او پایان داد.

آزادی بهنام عزیز را صمیمانه به خانواده اش، به همسر مقاومش، به نیما پسر عزیزش، به پدر و مادر و سایر اعضای خانواده اش، به همه احزاب و سازمانها و مردمی که برای آزادی او مبارزه کردند و همینطور سازمان های کارگری و نهادهای مختلفی که در سطح بین المللی صدای اعتراض بهنام بودند و به همه مردم آزادیخواه تبریک میگوییم. بهنام آزاد شد اما سیستم قضایی جمهوری اسلامی باید رسما و علنا اعلام کند که هر نوع پرونده ای علیه بهنام بسته شده و پرونده دیگری علیه او وجود ندارد. بهنام آزاد شد اما اسماعیل عبدی چهره خوشنام و فعال شریف حقوق معلمان و آتنا دائمی فعال حقوق کودک، حقوق زن و علیه اعدام و بسیاری از فعالین دیگر همچنان در زندانند و سیستم قضایی حکومت برای حفظ خود و جلوگیری از گسترش اعتراضاتی که از هرطرف زبانه میکشد، بی وقفه کارگران و معلمان معترض و فعالین جنبش های اجتماعی را احضار میکند و برای آنها پرونده سازی میکند. کلیه زندانیان سیاسی باید فورا و بدون هیچ قید و شرطی آزاد شوند و کلیه احکام امنیتی علیه فعالین کارگری و معلمان و سایر فعالین اجتماعی لغو شود.

مبارزه برای آزادی کلیه زندانیان سیاسی و پایان دادن به احضار و دستگیری و  پرونده سازی علیه مردم معترض را ادامه میدهیم و سرانجام با شکستن در زندانها کلیه عزیزان مردم را از زندان ها آزاد خواهیم کرد.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲ مه ۲۰۱۷

اینرا هم بخوانید

برای قضاوت آیندگان- شمی صلواتی

بر گرفته از دفتر یادداشت‌های روزانه‌ *از ما سوالات زیادی می پرسند…؟ البته ما«انسانگرایان»کور راه‌های …