به اتحادیه های کارگری و نهادهای انساندوست در سراسر جهان بمناسبت ده اکتبر روز جهانی علیه اعدام

ده اکتبر روز جهانی علیه اعدام فرا میرسد. فراخوان کمپین برای آزادی کارگران زندانی (Free Them Now) به اعتراضی سراسری و گسترده در داخل و در خارج  کشور علیه حکومت اعدام در ایران است.

بدنبال فروکش انقلاب زن زندگی آزادی در شکل اعتراضات توده ای خیابانی، جمهوری اسلامی به اعدامهای گسترده روی آورد تا جامعه را عقب بزند و دستاوردهای انقلاب را پس بگیرد.  از جمله ۷ هفت تن از بازداشت شدگان انقلاب زن زندگی آزادی به وحشیانه به دار آویخته شدند  و درمجموع  ۸۵۳ نفر  توسط این حکومت در  سال میلادی گذشته اعدام شدند.  در سال جاری نیز تا پایان سپتامبر حدود ۴۷۰ نفر به دار آویخته شده اند. رقم بالایی از این اعدامها  مربوط به محکومین مرتبط با مواد مخدر، این قربانیان سیستم سراپا ظلم و ستم حاکم است.  این در حالیست که هم اکنون تعدادی به اعدام محکوم شده اند و در این لیست افرادی چون شریفه محمدی از فعالین کارگری، عباس دریس از بازداشت شدگان خیزش مردم در سال ۹۸ که از شاهدین جنایات حکومت در نیزارهای ماهشهر است و مجاهد کورکور از بازداشت شدگان انقلاب زن زندگی آزادی را می بینیم. و  هر روز اخبار اعدام های افراد بیشتر از سوی حکومت انتشار می یابد.

نکته قابل توجه در این میان فضای جنگی حاکم بر خاورمیانه است و حکومت اسلامی تلاش میکند از این فرصت برای منحرف کردن گفتمان جامعه از ادامه مبارزه و انقلاب، به مساله جنگ و تبعات آن معطوف کند و به بهانه جنگ بر سرکوبگریهایش شدت دهد. از جمله در همین هفته احکام جدید اعدام را صادر کرده است. با اخطار و تهدید تلاش میکند جلوی تجمعات اعتراضی مردم را بگیرد و در ششم اکتبر تجمع بازنشستگان فولاد و معدن را با ضرب و شتم و دستگیری کارگران پاسخ داد.  در این شرایط مردم با شعارهای “جنگ افروزی کافیه، سفره ما خالیه”، “نه به جنگ افروزی، نه به اعدام”، “دادخواهی، پاسخ جنگ افروزی”، “اتحاد اتحاد علیه فقر وفساد” بر ادامه اعتراضات خود تاکید دارند. و امروز یک محور مبارزه مردم در ایران برای تداوم انقلاب و رها شدن از بساط فقر و فساد و سرکوب حکومت اسلامی ، مبارزه علیه اعدام ها است.

در  پاسخ به این ضرورت حیاتی و سیاسی کارزاری جهانی تحت عنوان “کارزار نه به اعدام”  با اتحاد بیش از ۹۰ سازمان و نهاد و صدها چهره و افراد سیاسی شکل گرفته است. کمپین برای آزادی کارگران زندانی عضوی از این کارزار و همچنین عضوی از  اقدام مشترک علیه اعدام محکومین مواد مخدر است که هشتاد و پنج نهاد را در بر میگیرد. با این کارزارها در تدارک سازماندهی اعتراضات گسترده به مناسبت ده اکتبر روز جهانی علیه اعدام هستیم. کمپین برای آزادی کارگران زندانی همگام با دوستان خود در “شبکه جهانی برای آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران” و دیگر نهادها و سازمانهایی که برای لغو اعدام مبارزه می کنند، تلاش میکند به مناسبت روز جهانی علیه اعدام در اعتراض جهانی علیه ماشین آدمکشی جمهوری اسلامی سهیم باشد.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی (FTN) انتظار بیشترین حمایت  از سوی اتحادیه های کارگری از اعتراض جهانی علیه اعدامها درایران را  دارد. شما میتوانید با تاکید بر نکات زیر وارسال نامه های حمایتی خود  بار دیگر همراهی خود را با فری دم نااو  و مردم ایران  علیه اعدامها اعلام کنید.

۱-اعدام در ایران در هر شکل آن باید متوقف شود

۲- از اعتراضات مردم در ایران و سه شنبه های نه به اعدام پشتیبانی میکنیم

3- اعدامها در ایران را محکوم میکنیم  و تاکید میکنیم . تمامی احکام اعدام از جمله حکم اعدام شریفه محمدی فعال کارگری محبوس در لاکان رشت و عباس درس از بازداشت شدگان خیزش مردمی سال 98 باید  فورا لغو شود و آنها بدون قید و شرط آزاد شوند.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

۹ مهر  ۱۴۰۳- ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴

شهلا دانشفر سخنگوی کمپین برای آزادی کارگران زندانی

کاظم نیکخواه مسئول روابط بین المللی کمپین برای آزادی کارگران زندانی

اینرا هم بخوانید

٢٤مهر: یازدهمین هفته سه شنبه های اعتراضی همکاران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری

امروز سه شنبه ۲۴ مهر همکاران ارکان در پالایشگاه های هفتم، هشتم، نهم، دهم، یازدهم …