به دلیل حملات اسرائیل، تیم پزشکی امداد بین‌المللی؛IRC باید کار در بیمارستان را متوقف کند

به گفته یک سازمان امدادرسانی، به دلیل افزایش عملیات نظامی اسرائیل در بخش مرکزی نوار غزه، کارکنان پزشکی مجبور به ترک بیمارستان الاقصی شده‌اند. سازمان امدادرسان خصوصی کمیته نجات بین‌المللی (IRC) که مقر آن در نیویورک است، گفت که این کلینیک “تنها بیمارستان فعال در مرکز غزه” است.

پروفسور نیک مینارد جراح گزارش داد: «شمار مجروحان پذیرش شده در روزهای اخیر تکان‌دهنده است.» به دلیل کمبود همکار پزشکی، افرادی که می‌توانستند نجات یابند، جان می‌دهند. دو نهاد پزشکی نامبرده “شوکه شده‌اند از اینکه تیم فوریت‌های پزشکی مجبور به عقب‌نشینی و در نتیجه توقف کار شده‌اند.

در این بیانیه آمده است که ارتش اسرائیل اعلامیه‌هایی را پرتاب کرد که اطراف بیمارستان را به عنوان “منطقه قرمز” مشخص کرده بود. بنابراین ترس از وقوع حملات وجود دارد و تیم فوریت‌های پزشکی “امداد پزشکی برای فلسطینی‌ها” بریتانیا (MAP) و کمیته نجات بین‌المللی قادر به بازگشت نخواهند بود. به دلیل درگیری، بسیاری از همکاران محلی نیز برای مراقبت از صدها بیمار، به بیمارستان دسترسی نخواهند داشت.

پروفسور نیک مینارد جراح گزارش داد: «شمار مجروحان پذیرش شده در روزهای اخیر تکان‌دهنده است.» به دلیل کمبود همکار پزشکی، افرادی که می‌توانستند نجات یابند، جان می‌دهند. دو نهاد پزشکی نامبرده “شوکه شده‌اند از اینکه تیم فوریت‌های پزشکی مجبور به عقب‌نشینی و در نتیجه توقف کار شده‌اند. دویچه وله

اینرا هم بخوانید

گرامیداشت اول مه توسط کارگران هفت تپه، بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه و بازنشستگان تامین اجتماعی اراک

۱ مه ۲۰۲۴: اطلاعیه ۳: کارگران هفت تپه و بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه اول مه …