به دلیل عدم اجازه ورود بانوان به سالن؛ فدراسیون والیبال ایران در آستانه محرومیت

پارسینه:فدراسیون والیبال ایران بار دیگر تبدیل به تیتر یک اخبار ورزشی دنیا شد ، این بار اما نه به دلیل موفقیت در عرصه جهانی بلکه به دلیل احتمال محرومیت از مسابقات بین المللی و جهانی.

 مسابقات والیبال جوانان آسیا در اردبیل، پیش از آغاز مسابقات تمامی مجوزهای لازم برای ورود بانوان را کسب کرده بود و این نوید و اطمینان را به فدراسیون جهانی والیبال نیز داده بود که نواقص برطرف خواهد شد، در آخرین لحظات اما، مسئولان برگزاری در تصمیمی عجیب، چند هزار بانویی که به قصد تماشای بازی‌ها از شهر‌ها و استان‌های همجوار آمده بودند را از ورود به ورزشگاه منع کردند و با جواب‌هایی مبهم و بی‌اساس، دوباره نشان دادند که تصمیم ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه‌ها قانونی نبوده و تصمیم‌های شخصی اصلی‌ترین دلیل این اتفاقات بوده است.
سیاری از مردم، طبق اطلاعیه‌های قبلی فدراسیون والیبال و با اعتماد به اطلاعیه های فدراسیون والیبال مبنی بر آزاد بودن ورود بانوان از استان های مجاور برای این دیدن این رقابت ها از سالن برگزاری مسابقات، وارد اردبیل و مجموعه ورزشی رضازاده شدند تا از معدود موقعیت‌های حضور در استادیوم‌های ورزشی نهایت استفاده را ببرند، اما باز هم دخالت‌های نامشخص از طرف منابعی نامشخص، دست بانوان ایرانی را در پوست گردو گذاشت؛ تا چند هزار نفری که امروز برای تماشای بازی‌های والیبال با شور و اشتیاق بالا خود را به سالن حسین رضازاده رسانده بودند، دست خالی به خانه برگردند.
 بدون این که کسی پاسخگوی وضعیت آن‌ها باشد. گویا حتی در جواب سوال‌های بانوان درباره چرایی این تصمیم ناگهانی، مسئولان حاضر در محل مسابقات با بدرفتاری جواب‌هایی مبهم و نامشخص به آن‌ها داده‌اند که ناراحتی مردم اردبیل را دو چندان کرده است.
با توجه به موضع مشخص فدراسیون جهانی والیبال و هشدار رسمی نسبت به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، باید دید در ادامه مسابقات تکلیف تصمیم فدراسیون والیبال چه خواهد شد. آیا طبق قانون، بانوان اجازه حضور در ورزشگاه را دریافت می‌کنند؛ یا با تصمیم‌های خودسرانه ممنوعیت ورود ادامه پیدا خواهد کرد.

اینرا هم بخوانید

 روایت‌های شخصی از بیمارسازی زندانیان سیاسی، «فرایند سیستماتیک عامدانه» در جمهوری اسلامی

ابتلای ترانه علیدوستی، بازیگر حامی معترضان به یک بیماری مرموز در پی آزادی از زندان …