بیانیه اعتراضی سازمان‌های مدافع حقوق انسانی و آزادی بیان در مورد شکنجه و اقدامات غیرانسانی و وحشیانه علیه شاهدان دادگاه بین‌المللی مردمی آبان 

https://wp.me/p9yWrK-2An
 پانزده نهاد مدافع حقوق انسانی و آزادی بیان از جمله عفو بین‌الملل، فرانت لاین دیفندرز، عدالت برای ایران، کمپین حقوق بشر در ایران، کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و ده سازمان دیگر با صدور یک بیانیه مشترک از نهادهای بین‌المللی مانند سازمان ملل متحد خواستند تا اقدامات ضروری را برای خاتمه دادن به آزار و اذیت شاهدان دادگاه بین‌المللی مردمی آبان و خانوداه‌های‌ آنان توسط حکومت ایران، انجام دهد.
 این پانزده نهاد با صدور بیانیه ای اعتراضی به فشار، بازداشت و تهدید به مرگ شاهدین آبان تریبونال اعتراض کردند و خواستار یک سازوکار تحقیقاتی بر اساس قوانین بین المللی و پاسخگویی ایران در مورد تمام جنایات چند دهه اخیر شدند.
بدنبال برگزاری دادگاه بین المللی مردمی آبان با حضور خانواده های دادخواه و فعالین ، جمهوری اسلامی مانند همیشه از تهدید دولت انگلیس توسط  تا تهدید، آزار، اذیت، شکنجه، بازداشت های خودسرانه پیگرد قضایی ناعادلانه، احضار برای بازجویی‌های قهرآمیز و تهدید به مرگ شاهدین دادگاه ، تمام تلاش خود را برای ممانعت از ادامه آبان تریبونال بکار برد.
 این نهادها بر این نظرند که تمام  این سیاستها، اقدامات و رفتارهای غیر انسانی و تحقیرآمیز عاملین و آمرین حکومت خود نوعی شکنجه به حساب می‌آیند. شکنجه طبق قوانین بین‌المللی جرمی است که همه دولت‌ها بر اساس اصل صلاحیت جهانی- حتی زمانی که در قلمروی ارضی‌شان رخ نداده باشد- هم‌چنان امکان تحقیق و پیگرد قانونی آن را دارند.  
سازمان‌های امضاکننده این بیانیه از جامعه جهانی می‌خواهند که از جمهوری اسلامی توقف کامل و فوری اقدامات تلافی‌جویانه‌ علیه شاهدان دادگاه و خانواده‌های‌شان را مطالبه کنند و از آن‌ها بخواهند که تمام محکومیت‌ها و مجازات‌های کیفری مرتبط با شرکت در این دادگاه را لغو کنند. این سازمان‌ها همچنین درخواست خود را از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای ایجاد یک سازوکار تحقیقاتی بر اساس قوانین بین المللی و پاسخگویی ایران، با توجه به اسناد و شواهد مربوط به این جنایات در چند دهه اخیر تکرار میکنند.برای خواندن بیانیه به فارسی و انگلیسی کلیک کنید ??

  ایران: مقامات با آزار و اذیت شاهدان «دادگاه بین‌المللی مردمی آبان»، اصل ممنوعیت مطلق شکنجه را نقض کرده‌اند
https://wp.me/p9yWrK-2A3
   Iran: Authorities violating absolute prohibition of torture through harassment of witnesses involved in Iran Atrocities Tribunal
https://wp.me/p9yWrK-2zV

   NGOs warn of authorities using torture and ill-treatment against Iran Atrocities Tribunal witnesseshttps://wp.me/p9yWrK-2zZ


اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …