بیانیه شورای سازماندهی پرستاران و اعلام خواستهای فوری خود و دو خبر دیگر

روز هفده اسفند، شورای سازماندهی اعتراضات پرستاران طی بیانیه ای هشت مارس روز جهانی زن را به همه زنان بویژه پرستاران و کادر درمان تبریک گفته و اعلام داشت: “بیش از ۷۰ درصد پرستاران که در عرصه بهداشت و درمان جامعه تلاش میکنند را زنان تشکیل میدهند. زنانی که با وجود همه معضلات اجتماعی که بر علیه زنان میباشد، بار بی حقوقی های شغلی را نیز به دوش میکشند. روز جهانی زن را  گرامی بداریم و این روز را به  فرصتی برای بلند کردن صدای اعتراض مطالباتمان بدل کنیم!”  خواسته های اعلام شده در این بیانیه که موضوع دور جدید و گسترده اعتراضات پرستاران است عبارتند از:” اصلاح تعرفه‌گذاری و ثبت خدمات پرستاری به نام پرستاران ،  حذف اضافه‌کاری اجباری و تصحیح حق‌الزحمه‌ی مربوط به اضافه‌کاری . این بیانیه با دو شعار “پرستار داد بزن حقتو فریاد بزن”، “نه به اضافه کاری اجباری” پایان می یابد.

در این روز همچنین کارگران  شرکت نفت اویکو مهران در اعتراض به سطح نازل حقوقها و عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و نفت کارت و قرار دادهای پیمانی و عدم تبدیل وضعیتشان دست از کار کشیدند و تجمع کردند.  

آخرین خبر اینکه امروز هفدهم اسفند ماه کارگران کارخانه سایپا آذین، دست به اعتصاب زدند. کارخانه سایپا آذین سازنده قطعات خودرو است و کارگران این کارخانه بخاطر خلف وعده های مدیریت و عدم پرداخت مطالباتشان دست به اعتصاب زده و تجمع کردند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷ اسفند ۱۴۰۲،  ۷ مارس ٢٠٢٤

اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …