بیانیه شورای هماهنگی تشکل های معلمان ایران در محکومیت کشتار سوختبران

اطلاعیه خبری. شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان سراسر ایران طی بیانیه ای کشتار اخیر سوختبران سراوان را محکوم کرد. در سر سخن این بیانیه چنین آمده است:”بلوچستان این روزها سوگناک تر از همیشه روزگار می گذراند.مردمی فراموش شده و به حساب نامده از سوی حاکمان که در منتهای فقر و تنگدستی و بیکاری روزگار پر از رنج و شکنج را طی می کنند، در میان بهت و ناباوری، تصویری دردناک تر از همیشه را این بار عیان دیدند و بر آن سخت گریستند و شوریدند. آری در صحنه ای دردناک چند نفر از زحمت کشان این سامان که برای لقمه نانی به حمل سوخت مشغول بودند، به ضرب مستقیم گلوله نیروهای نظامی سراوان به شهادت رسیدند.

حاکمیت سالهاست که اداره کشور و سامان آن را با گسترش اختلاس هایی که دیگر در حساب اعداد نمی گنجد،به دست چپاولگرانی سپرده که از تمام آزادی های اساسی برای از بین بردن منابع ایران بهره مندند و دست هیچ کسی هم برای قطع تعدی های آنان کارگر نمی افتد.در میانه همه ی این غارت گری ها وجود کلاس ها و مدارس کپری در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان همچون: زاهدان،خاش،میرجاوه، زابل، بنجار و درجنوب استان یعنی در بلوچستان در شهرهای چاه بهار، سرباز، ایرانشهر و نهایتا سراوانی که این روزها داغ دار شده است،حکایت از قصور مضاعف حاکمیت در مهیا کردن حداقلی ترین امکانات حقوق شهروندی در طی سالیان سال برای این منطقه محروم و مستضعف بوده است. “

در ادامه این  بیانیه چنین آمده است:” دریغا و شگفتا در منظر چشم مردم بلوچ، قطار قطار کامیون های سوخت در نهایت آزادی به کشورهای همسایه گسیل می شود اما هم وطنان به ستوه آمده برای لقمه نانی جزئی، چنین به تیر مستقیم گلوله از پای در می آیند.”

در خاتمه شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان در بیانیه خود ضمن اعلام تسلیت و همدردی با خانواده های جانباختگان سراوان هشدار داده و مینویسد:”اگر حاکمیت نخواهد بپذیرد که راه حل پایان دادن به شکاف ملت_حکومت نه سرکوب معترضان بلکه شنیدن صدای آنهاست، دیری نخواهد گذشت  که نتایج و عواقب خطرناک این نشنیدن ها گریبان حاکمان را چاک چاک خواهد کرد و  از قول سعدی باید به آنها گوشزد کرد:مکن که مظلمه خلق را جزایی هست”.

بیانیه معلمان یک اقدام مهم و یک الگوی آموزنده از اعتراض مردمی به جنایت حکومتیان در سراوان علیه زحمتکشان سوختبر است. این صدا را باید وسیعا بازتاب داد و به توحش حکومت علیه مردم زحمتکش سراوان وسیعا اعتراض کرد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٢ اسفند ۱۳۹۹، ٢ مارس ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

۱ مه ۲۰۲۴؛ اطلاعیه شماره ۲: در اراک جمعیت بزرگی از بازنشستگان تامین اجتماعی اول مه را گرامی داشتند

بنا به گزارشهای دریافتی جمعیت بزرگی از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل ساختمان تامین تجمعکرده …