بیانیه صد شرکت اینترنتی آمریکا علیه فرمان مهاجرتی ترامپ به دادگاه

حدود صد شرکت عظیم اینترنتی آمریکا ، در اعتراض به فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ؛ بیانیه مشترکی تسلیم دادگاه کردند.

نزدیک به صد شرکت عظیم اینترنتی آمریکا از جمله اَپل، فیس بوک، گوگل، مایکروسافت و توییتر، در مخالفت با فرمان مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا، شامگاه یکشنبه عریضهٔ مشترکی تسلیم دادگاه تجدید نظر کردند.این عریضه در حمایت از رأی قاضی فدرال ایالت واشینگتن است که اجرای فرمان دونالد ترامپ را به حال تعلیق درآورده است.

با اعتراض متقابل کاخ سفید به رأی قاضی فدرال، دادگاه تجدید نظر از دو طرف خواسته است تا آخروقت دوشنبه دلایل خود را برای اثبات نظرشان به دادگاه ارائه دهند.

در عریضهٔ ۹۷ شرکت عظیم آمریکایی آمده است فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ به تجارت، نوآوری و در نهایت به رشد اقتصادی آمریکا لطمات قابل توجهی میزند. مادلن آلبرایت، و جان کری وزیران خارجه پیشین آمریکا، و لئون پانه تا، رئیس پیشین سازمان سیا نیز در حمایت از رای قاضی فدرال، بیانیه هایی تسلیم دادگاه تجدید نظر کرده اند.

دونالد ترامپ روز هفتم بهمن با امضای یک فرمان اجرایی، ورود اتباع ایران، سوریه، عراق، لیبی، سودان، سومالی و یمن را به مدت ۹۰ روز معلق و ورود پناهندگان را نیز تا ۱۲۰ روز متوقف کرد. آقای ترامپ می گوید این اقدام را برای حفظ امنیت آمریکا انجام داده است.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

پزشکان بدون مرز: وضعیت نوار غزه تبدیل به یک کابوس شده است

سازمان امدادرسانی پزشکان بدون مرز بار دیگر در حالی خواستار آتش‌بس در غزه شد که …