بیانیه عمومی در اعتراض به مسمومیت سریالی و سازمانیافته دختران دانش آموز و دانشجو

از حدود سه ماه گذشته اولین مسمومیت مشکوک دختران دانش آموز در قم رقم خورد و به دنبال آن در مدارس دیگر همان شهر تکرار شد و امروز به ده ها مدرسه از شهرهای بیشتری از جمله تهران، کرج، اردبیل، بروجرد، کرمانشاه، مشهد، ساری، و اصفهان سرایت داده شده است.


مقامات حکومتی از فرمانداران و امنیتی ها گرفته تا وزارت بهداشت و مدیران مدارس ابتدا مسمومیت ها را به کلی انکار کردند.
اما زیر فشار اعتراضات خانواده های دانش آموزان و افشاگریهایی که دانش آموزان قربانی از جریان و نحوه مسمومیت ها کردند، مسؤلین ناچار به اعتراف به عمدی بودن مسمومیت های سریالی شدند و گروه های تندروی مانند هزاره گراها و فداییان ولایت و…. را مسئول این جنایات معرفی کردند.
مقاماتی که سعی می کردند با مطرح کردن نشت گاز بخاری و استرس خود دانش آموزان، عمدی بودن مسمومیت سازیهای دانش آموزان دختر را انکار کنند،
حالا با اعلام وزارت بهداشت مبنی بر اینکه طبق آنالیزها نمونه های مسمومیت در بعضی از شهرها از گاز سمی تابون و بعضی دیگر از گاز سمی هیدروژن سیانید استفاده شده است که علائم مسمومیت هر دو تقریبا مشابه می‌باشد، معلوم شده که مسمومیت ها سریالی و سازمانیافته بوده اند.


اعترافات و منسوب کردن اقدامات مسمومیت دختران به گروه های تندرو در حالی از سوی مقامات حکومتی صورت می گیرد که بعد از یک دوره حدوداً سه ماهه و طی روندی که مسمومیت های سریالی هر روز ابعاد وسیعتری در شهرهای بیشتری را در می گیرد و متأسفانه طبق اخبار منتشر شده تا حالا یک دانش آموز به نام فاطمه رضایی ساکن قم جان خود را از دست داده و بیش از 800 دانش آموز در قم، 400 دانش آموز در اردبیل و صده ها دانس آموز و دانشجو در دیگر شهرها مسموم شده اند، هنوز هیچ اقدام موثر بازدارنده ای انجام نداده و تنها به کلی گویی های ناشفاف مبنی بر اینکه چند نفر از جمله یک راننده تانکر بازداشت شده است، اکتفا کرده اند.


با توجه به امکانات امنیتی و حفاظتی پیشرفته ای که به بهانه حفظ امنیت عمومی در سر هر کوچه و مکان عمومی ای مانند مدارس نصب شده اند و تاکنون اقدام موثری برای برگرداندن امتیت به مدارس دخترانه انجام نگرفته است، نمی توان به هیچ یک از ادعاهای مقامات حکومتی باور داشت.
علاوه بر این، خانواده هایی که در اعتراض به عدم امنیت جانی فرزندانشان در اثر اقدامات سازمانیافته مسمومیت کردن های دختران دانش آموز تجمع می کنند مورد حمله نیروهای انتظامی و لباس شخصی ها قرار می گیرند و تا حالا تعدادی را بازداشت کرده اند.
حکومت و دولت مسول حفظ سلامت و امنیت همه شهروندان از جمله دانش آموزان هستند و هیچ توجیهی در رابطه با عدم برخورد جدی و عدم شناسایی و بازداشت و مجازات آمرین و عاملین این جنایت سازمانیافته قابل پذیرش نیست.
امضاء کنندگان این بیانیه از فراخوان تشکلهای صنفی معلمان برای اعتراض به مسمومیت‌های سریالی در روز 16 اسفند حمایت می کنند.


امضاء کنندگان این بیانیه همچنین ضمن اعتراض به عدم جدیت دستگاههای حکومتی که وظیفه حفظ امنیت و سلامتی شهروندان را بر عهده دارند، و در پیگیری و پاسخگویی نسبت به فاجعه ای که هر روز ابعادش وسیعتر می گردد، از خود سلب مسئولیت می کنند. خواهان اقدامات فوری زیر می باشند.


1-آزادی فوری اعضاء بازداشت خانواده های معترض به مسمومیت های سریالی
2-شناسایی،بازداشت و محاکمه آمرین و عاملین مسمومیت‌های سریالی و قتل فاطمه رضائی دانش آموز 11 ساله ساکن قم در دادگاه های علنی با حضور خانواده و وکلای انتخابی و معتمد خانواده ها و قربانیان و خبرنگاران مستقل و غیر وابسته به حکومت.
3-تامین فوری امنیت مدارس و اماکن آموزشی و خوابگاه‌های دانشجویان دختر سراسر کشور توسط دولت.


امضاء
1-انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه
2-سندیکای نقاشان البرز
3-گروهی از ورزشکاران رزمی کار کرمانشاه
4-گروهی از مهندسان نرم‌افزار پاساژ میرداماد کرمانشاه
5-گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی و خدمات درمانی سقز
6-گروهی از کارگران شهرک صنعتی سقز
7-گروهی از مردم محلات بهارستان سقز 8-گروهی از مردم شریف آباد سقز
9-گروهی از کارگران کارگران ساختمانی سه راه شهدا (فرح سابق) سنندج
10-گروهی از کارگران زنان خانه‌دار سنندج
11-گروهی از کارگران دست فروش خیابان 17 شهریور سنندج
12-گروهی از کولبران مریوان
13-گروهی فعالین لغو کار کودکان تهران
1401/12/12
انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

اینرا هم بخوانید

دو روز مهم اعتراضی برای معلمان در سراسر کشور

فراخوانهای بسیاری به مناسبت اول مه روز جهانی کارگر داده شده است. در کنار فراخوان …