بیانیه مشترک سپاه و اطلاعات، بیانیه ضعف و استیصال- شهلا دانشفر

وزارت اطلاعات و سازمان سپاه اطلاعات دو نهاد سرکوب و جنایت جمهوری اسلامی در تاریخ ششم آبانماه در عکس العمل به انقلاب مردم ناگزیر به انتشار بیانیه مشترکی شده اند تحت عنوان “در باره اغتشاشات اخیر”. این بیانیه بیش از هر چیز ضعف و در ماندگی رژیم و سرکوبگرانش در برابر انقلاب مردم را به نمایش میگذارد. بیانیه ای به حجم یک کتاب که در آن به سه مقطع پیش، حین و بعد از اعتراضات مردمی اشاره شده، و همه چیز را زیر سر آمریکا میداند! سناریویی مالیخولیایی که مردم سالهاست با شعار “دروغ میگن آمریکاست، دشمن ما همین جاست”، جواب حکومتیان را به محکمی داده ند. و امروز در کف خیابان با فریاد شعارهای زن، زندگی، آزادی، مرگ بر دیکتاتور، حکومت کودک کش نمیخوایم، نمیخوایم و با آتش زدن حجاب و شکستن دیوار آپارتاید جنسی در همه جا دارند حکم به رفتن این حکومت میدهند.
بیانیه سپاه و اطلاعات دو بازوی سرکوب وجنایت رژیم بر نقش آمریکا و بقول خودشان پیاده نظام آن در ایران در سه مقطع مورد اشاره تاکید کرده است و این سه مقطع مورد اشاره در بیانیه وزارت سپاه و اطلاعات درواقع اشاره به روندی است که انقلاب مردمی در ایران طی کرده و به جلو آمده و میرود تا کل بساط جهنمی جمهوری اسلامی را جارو کند.
جمهوری اسلامی مهسا را به قتل رساند و انقلاب مردم با قتل مهسا فوران کرد. بیانیه مشترک سپاه و اطلاعات ذبونانه “درگذشت مهسا” را مستمسکی برای آمریکا جهت پیشبرد نقشه های از پیش طراحی شده اش میخواند. و با وقاحت نمیگوید که بالاخره مهسای عزیز را چه کسی کشت. بدین ترتیب در این بیانیه از قتل مهسا امینی و به پاخاستن مردم علیه این جنایت تا خیزش مردم در خوزستان در اعتراض به فاجعه انسانی متروپل آبادان و باند مافیایی حکومتی پشت این جنایت، از بلندشدن فریاد جمهوری اسلامی نابود باید گردد در خیابانها بدنبال زدن دو موشک از سوی جمهوری اسلامی به هواپیمای اکراینی و قتل ۱۷۶ سرنشین آن تا اعتراضات قدرتمند بخشهای مختلف کارگری معلمان، بازنشستگان و مردم در سطح جامعه که اوضاع را به شرایط انقلابی امروزکشانده است، همه و همه توطئه ها و مستمسک های آمریکا برای به راه انداختن “اعتشاش” در ایران قلمداد شده است. در این بیانیه همچنین فریاد جنایتکاران جمهوری اسلامی از نقش مدیای اجتماعی از جمله توییتر و واتس آپ و اینستاگرام در سازماندهی انقلاب به عنوان ابزارهای “اعتشاش و توطئه” بلند است.
این چنین است که این بیانیه بطور واقعی داستان رژیمی است که در حلقه محاصره انقلاب مردم دارد له میشود. انقلابی انسانی که آنرا زنانه میخوانند و دست به ریشه برده و میخواهد کل بساط توحش و بردگی حکومت اسلامی را از بین ببرد و جامعه ای شایسته انسان را رقم بزند. انقلابی که دادگاههایش برای محاکمه سران حکومت از قبل کار خود را آغاز کرده اند و مردم در اعتراضات هر روزه شان دارند تمام نمادهای این رژیم را پایین میکشند و با شعارهای تا انقلاب نکردیم، به خونه بر نگردیم، توپ، تانک، فشفشه دیگر اثر ندارد هر روز با عزم راسختر به جلو گام برمیدارند.
در همین مدت نیز علیرغم سرکوبگری های وحشیانه حکومت، شلیک به معترضین و مدارس و بازداشت های وسیع مردم ایستاده اند و کوچه به کوچه حکومت را به نبرد می طلبند. از جمله مراسم های جانباختگان این انقلاب بنزینی بر آتش زدن خشم بیشتر مردم شده است و ما شاهد این هستیم که خانواده هایی که جوانان عزیز و جگر گوشه شان را از دست داده اند شجاعانه از مردم میخواهند که راه کشته شدگان را ادامه دهند و خود به یک نیروی فعالتر انقلاب تبدیل میشوند. در همین راستا گرامیداشت چهلمین روز قتل مهسا امینی و گرد آمدن هزاران نفر در مراسم یادبود او نقطه عطف دیگری در سیر پیشروی انقلاب بود و بعد از آن مراسم های بزرگی به مناسبت گرامیداشت یاد جانباختگان در شهرهای اراک، کرمانشاه، بهشت زهرا در تهران، خرم آباد، نوشهر و زاهدان را داشتیم. بعلاوه مردم هر تهدیدی از سوی حکومتیان را در کف خیابان و با فریاد رساتر مرگ بر دیکتاتور پاسخ میدهند. برای مثال هفتم آبانماه که سلامی یکی از فرماندهان جنایتکار سپاه پاسداران، مردم را برای پایان دادن به اعتراضات و تظاهرات تهدید کرد روز بعدش دیدیم که دانشجویان در بیش از ۴۰ دانشگاه دست به تظاهرات و اعتراض زدند و شهرهای جدیدی وارد اعتراض شدند. قبل از آن خامنه ای حرفهایی در همین جهت زد. همان شب فریاد مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه ای گسترده تر در محلات مختلف و شهرهای مختلف طنین انداز شد. همچنین مردم توطئه گری های حکومت را برای منحرف کردن توجه ها از انقلاب و قشون کشی بیشتر علیه اعتراضاتشان را یکی بعد از دیگری خنثی کرده اند و نسبت به آنها هوشیارند.
مردم پرونده سازی های امنیتی و سناریو سازی ها ی مسخره حکومت را با کارزارهای قدرتمندی که یکسرش در خارج کشور بود نقش بر آب کردند. و یا روز چهارشنبه ٤ آبان بود که نیروهای مسلحی به حرم شاهچراغ در شیراز حمله بردند و با شلیک به مردم تعدادی را به قتل رساندند و تعدادی را هم مجروح کردند. بعد نیز مقامات حکومتی از رئیسی تا قالیباف “اغتشاشات ” را باعث این حادثه قلمداد کردند. اما مردم فورا عکس العمل نشان دادند و با شعار سپاهی بسیجی/داعش ما شمایی جوابشان را دادند. مورد دیگر توطئه آتش سوزی در زندان اوین و قتل تعدادی از زندانیان بود. اما نه تنها کمکی به مردم نکرد بلکه مردم با شعار ” تهران شده بازداشتگاه ، اوین شده کشتارگاه” پاسخ جنایتکاران جمهوری اسلامی را دادند. و بالاخره کشتار مردم در زاهدان در جمعه هشتم مهر را شاهد بودیم و مردم در سطح سراسری با شعار همبستگی “کردستان، زاهدان، چشم و چراغ ایران” دادند و در جمعه های بعدش مردم در شهر زاهدان هزاران نفره به خیابان آمدند.
یک نمونه جالب توجه در این رابطه استقبال شورانگیز از الناز رکابی سنگ‌نورد قهرمانی بود که در برابر دوربین ها بدون حجاب سنگ نوردی کرد اما بعد از بازگشت زیر فشار وادار به اعتراف اجباری علیه خود شده بود. اما این توطئه با خشم مردم و حمایت از الناز پاسخ گرفت.
امروز ماجرای دستگیری توماج صالحی خواننده محبوب مردمی در هشتم آبان ماه و طرح گرفتن اعتراف اجباری از او را داریم که مردم میگویند اخذ اعتراف اجباری از توماج عزیزمان را با قدرت اعتراضاتمان پاسخ می دهیم. و کارزاری بزرگ برای آزادی وی به عنوان سمبل دستگیر شدگان انقلاب مردم به جریان افتاده است. از جمله اسماعیل بخشی از کارگران نیشکر هفت تپه میگوید:”توماج صدای خیابان بود در خیابان صدایش باشیم”. در همین راستا فراخوان های اعتراضات سراسری در حمایت از او و طومارهای اعتراضی با خواست آزادی فوری او به راه افتاده است. در خارج کشور نیز محور مهم اعتراضات روزهای شبنه آزادی توماج صالحی است.
سخن آخر اینکه بیانیه سپاه و اطلاعات جمهوری اسلامی بیانه عجز حکومت در برابر انقلابی است که سر باز ایستادن ندارد. بیانیه حکومتی است که پایان کار خود را دارد هر روزه در اعتراضات مردمی در کف خیابان و در گوشه گوشه جامعه میبیند و در برابر عظمت انقلاب مردم به لکنت افتاده و حتی جرات فرمان مستقیم سرکوب ندارد. در خیزش سال ۹۶ بود که شاهد فرمان مستقیم تیر به سوی مردم معترض بودیم. و یا دیدیم که در خیزش سال ۹۸ خامنه ای نیروهای آتش به اختیارش را به جان مردم انداخت. در بیانیه مشترک سپاه و اطلاعات آخرین حرف و تهدیدش اینست که “قصد بر ادامه­ شناسایی و تعقیب اغتشاشگرن” را دارد و اینکه از دشمنان اصلی نخواهد گذشت.
روشن است که جمهوری اسلامی یک مار زخم خورده است. از تمام ظرفیت خود برای سرکوب و جنایت استفاده میکند و تا کنون نیز این کار را کرده است. کارزار برای آزادی توماج و توماج ها. کارزار برای آزادی تمامی دستگیر شدگان و باز کردن در زندانها با قدرت بالنده انقلاب پاسخ سرکوبگری ها و توطئه گری حکومت علیه انقلاب است.

اینرا هم بخوانید

مافیای زباله و زباله گردهای نگون‌بخت- تهمینه صادقی

مندرج در ژورنال شماره ۷۲۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …