بیانیه ۲۷ گروه و نهاد کارگران، زنان و دانشجویان علیه سیاست کرونایی حکومت

اطلاعیه خبری:

۲۷ گروه و نهاد از کارگران، زنان، دانشجویان و بخشهای مختلف اجتماعی طی بیانیه عمومی با اعلام اینکه بیش از این اجازه قتل عام ندهیم در رابطه با عدم اقدام فوری مقامات نسبت به تهیه واکسن کرونا صدای اعتراض خود را بلند کردند. در بخشی از این بیانیه چنین آمده است: “به یمن تصمیمات سران حکومت مبنی بر عدم اجازه ورود واکسن کرونا، اکنون جامعه با یک قتل عام مواجه شده است. مقامات حکومتی مسئول و دخیل در سرنوشت مرگباری که برای مردم جامعه رقم زده اند و فاجعه را به حدی رسانده اند که طبق آمار رسمی و نه آمار واقعی، در هر دو دقیقه یک انسان به قتل می رسد، حالا پرده از وقاحت خود بر می دارند و جنایتی را که در حق مردم مرتکب شده اند، برملا می کنند. زالی، فرمانده ستاد مبارزه با کرونا می گوید: آمار دروغ به سازمان جهانی بهداشت دادیم و خواستیم از ما به دروغ تعریف کنند! مقامات حتی واکسنهای اهدایی پزشکان بدون مرز را از فرودگاه ها برگرداندند و صلاح دیدند که باید جانهای بیشماری گرفته شود. علاوه بر کشتاری که کرونا به خاطر لاقیدی سران حکومت نسبت به جان انسانها تا قبل از اعلام ممنوعیت ورود واکسن از مردم کرده، طی همین چند ماه بعد از ممنوع کردن ورود واکسن، بیش از ۱۲ هزار انسان، از کودک و جوان گرفته تا بزرگسال و کهنسال در اثر کرونا قتل عام شده اند. در حالیکه در سراسر دنیا واکسیناسیون به سرعت در حال انجام بود، سران حکومت بهانه می آوردند که تحریم اجازه نمی دهد! می گفتند ما خودمان می توانیم واکسن تولید کنیم و به تمام دنیا صادر نماییم! پز کمک رسانی به هند می دادند و هزار و یک ادا در می آورند! اما معلوم شد که همه دروغ و فریب بوده و نتیجه آن، امروز کشتار انسانها و داغدار شدن عموم مردم است و با این حال وقیحانه خرید واکسن را به سه ماه دیگر موکول می کنند! بدون تردید مسئول این قتل عام، سران حکومت هستند.

باید صدای اعتراضمان نسبت به این کشتار را متحدانه بلند کنیم و حاکمان را مجبور به تهیه فوری واکسن از شرکتهای معتبر و مورد تایید سازمان جهانی بهداشت نمائيم. زیستن حق ماست و نباید بیشتر از این اجازه قتل عام دهیم.”

امضا کنندگان این بیانیه عبارتند از: انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه ، انجمن صنفی تاکسیرانان زرین شهر اصفهان، سندیکای نقاشان البرز، ندای زنان ایران، کارگران گروه صنعت کاران شرکت نیوپایپ اصفهان، گروهی از ورزشکاران رزمی کار کرمانشاه، گروهی از رانندگان تاکسی شهرک ظفر کرمانشاه، گروهی از فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاه رازی کرمانشاه، گروهی کارگران جوشکار شهرک دولت آباد کرمانشاه، هنرمندان مستقل کرمانشاه، گروهی از ورزشکاران جودوکار شهر سنندج، گروهی از کارگران خیابان فرح سنندج، گروهی از کارگران خیابان ۱۷ شهریور سنندج، گروهی از کارگران دستفروش خیابان ۱۷ شهریور سنندج، گروهی از زنان کوهنورد شهر سنندج، گروهی از زنان خانه‌دار شهر سنندج، گروهی از کارگران ساختمانی کامیاران، گروهی از کارگران مرغداری های مریوان، گروهی از جوشکاران لوله کشی گاز خانگی مریوان، گروهی از صنعت کاران شهرک صنعتی مریوان، گروهی از کارگران نانوایی های مریوان، گروهی از آرایشگران مردانه مریوان، گروهی از رانندگان تاکسی مریوان، گروهی از زنان خانه دار مریوان، گروهی از فعالین لغو کار کودکان تهران، دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان، و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان.

هم اکنون کارزاری اجتماعی و گسترده علیه سیاست جنایتکارانه حکومت اسلامی در مقابله با کرونا در جریان است. امروز بحث بر سر محاکمه خامنه ای بخاطر مخالفتش با واکسیناسیون و رها کردن مردم در کام بیماری مرگبار کرونا است. طومارهای اعتراضی بسیاری با خواست واکسیناسیون رایگان و همگانی از سوی معلمان، بازنشستگان و نهادها و تشکلهایی کارگری منتشر شده است. این خواست در لیست اقلام فوری مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه و کارگران اعتصابی پروژه ای نفت قرار دارد. با همین مطالبه در این هفته کارگران ۲۲ شرکت نفتی در عسلویه دست از کار کشیدند و تجمع کردند و پیمانکاران را وادار به شروع واکسیناسیون کردند. در برای جنایتی که حکومت در قبال جان مردم در برابر بیماری مهلک کرونا به راه انداخته مردم با کمپین نجات و با کارزار دادخواهی و با اعتراضاتشان به مقابله برخاسته اند. وسیعا باید به این اعتراضات پیوست. بساط این حکومت جنایتکار کرونایی را باید جارو کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۱ مرداد۱۴۰۰ ، ۲۲ اوت ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

رئیسی جلاد کشته شد!

بالاخره بعد از ۱۸ ساعت خبر رسانی قطره چکانی، صبح امروز سخنگوی دولت رئیسی سقوط …