بیش از صد نفر در شمال غزه در حال گرفتن غذا کشته شدند

امروز بیش از صد نفر در شمال غزه زمانی که برای گرفتن غذا اطراف کامیون‌های امداد جمع شده بودند، کشته شدند. حماس گفته‌ این «قتل عام» در نتیجه تیراندازی سربازان ارتش اسرائیل بوده است. ارتش اسرائیل این «تراژدی» را نتیجه «هل دادن، زیر دست و پا ماندن و زیر کامیون رفتن» مردم دانسته است.منابعی در ارتش اسرائیل ابتدا گفتند سربازان وقتی جمعیت «به سمت‌شان به‌شکلی حرکت کردند که آنها را در خطر قرار داد» شروع به تیراندازی کردند.بی بی سی

*رادیو فردا:شاهدان عینی به خبرگزاری‌های بین‌المللی گفته‌اند بامداد پنجشنبه آتش گشودن نیروهای اسرائیلی به مردمی که برای به دست آوردن غذا و سایر مایحتاج به سمت کامیون‌های حامل کمک‌ها رفته بودند، تلفات زیادی بر جا گذاشته است.اسرائیل می‌گوید یکی از کامیون‌ها بیش از حد به تانک‌های اسرائیلی نزدیک شد و تیراندازی نیروهای این کشئر که احساس «تهدید» کردند، باعث شد عده‌ای بر اثر ازدحام و زیر دست و پا ماندن آسیب ببینند.

اما سی‌ان‌ان و خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان نوشته‌اند که نیروهای اسرائیلی به سمت کامیون‌ها تیراندازی کردند و سپس حرکت کامیون‌ها برای فرار از مورد هدف قرار گرفتن باعث شد افراد زیادی را زیر بگیرند.یکی از این شاهدان عینی به سی‌ان‌ان گفت که حدود ۲۰ فلسطینی به شکل مستقیم بر اثر تیراندازی نظامیان اسرائیلی کشته شدند و سایرین زیر چرخ‌های کامیون‌ها جان دادند.

اینرا هم بخوانید

اعلام جرم دادستانی رژیم علیه برخی فعالان رسانه‌ای در رابطه با گزارش بی بی سی در باره پرونده نیکا شاکرمی

میزان وب سایت قوه قضائیه نوشت: دادستانی تهران علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا …