بیش از هزار نفر در حملات دو هفته اخیر اسرائیل در لبنان کشته شده اند.آماد گی اسرائیل برای حمله زمینی به لبنان.

وزارت بهداشت لبنان می‌گوید حملات اسرائیل به این کشور طی کمتر از دو هفته اخیر،‌ جان دست‌کم هزار و ۵۰ تن از جمله ۱۵۶ زن و ۸۷ کودک را گرفته است.

بر پایه گزارش این نهاد دولتی، حملات گسترده اسرائیل به نقاط مختلف لبنان و از جمله بیروت پایتخت، تنها در روز یکشنبه هشتم مهرماه، منجر به کشته‌شدن دست‌کم ۱۳۳ تن شد. در این روز دو حمله به نزدیکی شهر صیدا در ۴۵ کیلومتری جنوب بیروت، ۴۵ کشته و ۷۰ زخمی بر جای گذاشت.

در حمله دیگری به استان شمالی بعلبک در همین روز هم، ۲۱ تن کشته و دست‌کم ۴۷ تن زخمی شدند.

در روز دوشنبه نهم مهرماه هم حملات اسرائیل به نقاط مختلف لبنان و از جمله نواحی مرزی با سوریه ادامه داشت. در یک حمله به ساختمانی در مرکز بیروت پایتخت، دست‌کم ۴ تن، از جمله سه تن از اعضای جبهه مردمی آزادی‌بخش فلسطین و یکی از فرماندهان حماس کشته شدند.

به گفته یک مقام نظامی لبنانی از زمان بالا گرفتن حملات اسرائیل در روزهای اخیر، دست‌کم یازده سرباز لبنانی کشته و بیش از ۲۰ تن هم زخمی شده‌اند.

جمعه ششم مهرماه،‌ بمباران سنگین مقر اصلی حزب‌الله لبنان در منطقه ضاحیه در حومه جنوبی بیروت،‌ منجر به کشته‌شدن حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، و تعداد دیگری از فرماندهان ارشد این گروه به همراه عباس نیلفروشان، معاون عملیات سپاه پاسداران، شد.

در روزهای پیش از آن هم، اسرائیل بیش از ۱۰ تن از چهره‌های کلیدی حزب‌الله را کشته بود.

در یکی از عجیب‌ترین و پیچیده‌ترین عملیات در نوع خود، عصر سه‌شنبه ۲۷ شهریورماه نزدیک به ۵ هزار دستگاه پیجر مورد استفاده نیروهای حزب‌الله لبنان،‌ تقریبا به طور همزمان منفجر شد؛ اقدامی که به اسرائیل نسبت داده شده و بر اثر آن، دست‌کم یازده تن کشته و بیش از ۲۸۰۰ تن هم زخمی شدند. موضوعی که منجر به بالا گرفتن تنش دو طرف و حملات سنگین اسرائیل به مواضع حزب‌الله شد.

در همین حال منابع بهداشتی و درمانی فلسطینی هم می‌گویند از زمان آغاز جنگ جاری حدود یک‌سال پیش تا کنون، ۴۱ هزار و ۶۱۵ تن در نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند. از جمله ۴ عضو یک خانواده در دیرالبلح که در یک حمله هوایی به خانه‌شان در صبح دوشنبه نهم مهرماه کشته شدند.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، به شکل تلویحی اشاره کرد که این کشور در حال آماده شدن برای آغاز تهاجم زمینی علیه گروه حزب‌الله در لبنان است.او روز دوشنبه خطاب به نیروهای تیپ زرهی ۱۸۸ و تیپ پیاده گولانی در شمال اسرائیل گفت: «حذف نصرالله، رهبر تروریستی حزب‌الله، یک گام بسیار مهم است، اما همه چیز نیست. ما از تمامی قابلیت‌هایی که در اختیار داریم استفاده خواهیم کرد».

گالانت افزود: «اگر کسی در سوی مقابل معنای این قابلیت‌ها را درک نمی‌کند، باید بداند که منظور تمامی قابلیت‌ها است و شما بخشی از این تلاش هستید. ما به شما اعتماد داریم که قادر به انجام هر کاری هستید».این در حالی است که شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، روز دوشنبه گفت که این گروه برای حمله زمینی اسرائیل به جنوب لبنان آماده است. رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

آمریکا قوانین منع دسترسی ایران، روسیه و چین به کلان‌داده‌ها را معرفی کرد

وزارت دادگستری آمریکا روز ۲۱ اکتبر قوانین جدیدی پیرامون جلوگیری از دسترسی ایران به کلان‌داده‌های …