بیش از ۳۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در آلمان

در آلمان ایالت‌های هامبورگ و هسن هم از موارد تأیید‌شده ابتلای شهروندان به ویروس کرونا خبر داده‌اند. دولت آلمان یک ستاد مقابله با بحران تشکیل داده که امروز راهکارهای مواجهه با ویروس کرونا را بررسی می‌کند.

در آلمان یکی از کارکنان کلینیک کودکان و نوجوانان دانشگاه هامبورگ به ویروس کرونا مبتلا شده است. طبق اعلام مقامات بهداری هامبورگ این نخستین مورد تأییدشده از ابتلا به این ویروس در این ایالت محسوب می‌شود.

این فرد تا چندی پیش برای گذارندان ایام مرخصی در شهر ترنتو در شمال ایتالیا به سر می‌برده و یکشنبه گذشته (۴ اسفند /۲۳ فوریه) به محل سکنوت خود در ایالت اشلزویگ هولشتاین بازگشته بود. او روز بعد به محل کار خود در بیمارستان رفت و روز سه‌شنبه نخستین علائم ابتلا به این ویروس در او نمایان شد.

به گفته مسئولان بیمارستان این فرد در حال حاضر در وضعیت وخیمی به سر نمی‌برد و در حال حاضر در خانه خود قرنطینه شده‌است.

قرار است به تمامی افرادی که با او تماس داشته‌اند، اطلاع‌رسانی شده و مورد آزمایش قرار گیرند تا مشخص شود که این ویروس آیا به آنها سرایت کرده است یا نه.

تمامی بزرگسالان و کودکان مراجعه‌کننده به بیمارستان که با او تماس داشته‌اند نیز، به مدت ۱۴ روز قرنطینه شده‌اند و بر حسب وضعیت جسمی‌شان یا در خانه یا در بیمارستان به سر خواهند برد.

همچنین گفته شد که شماری از کارکنان بیمارستان نیز باید در خانه‌های خود بمانند و به نوعی ایزوله شده‌اند.

پیش از آن موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایالت‌های نوردراین وستفالن، بادن وورتمبرگ، بایرن، هسن و راین‌لند فالتس تأیید شده بود. تنها در ایالت نوردراین وستفالن ۱۴ مورد تازه از ابتلا به ویروس گزارش شده است.

تا به این لحظه (پیش از ظهر جمعه ۹ اسفند / ۲۸ فوریه) بیش از ۳۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر آلمان به ثبت رسیده است. شمار آنان تا دو هفته پیش بر ۱۶ مورد بالغ می‌شد.

دولت آلمان یک ستاد مقابله با بحران تشکیل داده که قرار است امروز جمعه تشکیل جلسه دهد و راهکارهای مواجهه با ویروس کرونا را بررسی کند.

یکی از موضوعات محوری که قرار است در ارتباط با این ویروس مورد بحث قرار گیرد، وضع دستورالعملی در ارتباط با برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای پرجمعیت مانند کنسرت‌های بزرگ یا نمایشگاه‌های بزرگ است.

برای نمونه یکی از این رویدادها نمایشگاه بین‌المللی صنعت توریسم در برلین است که قرار است چهارشنبه آینده (۴ مارس) آغاز شود.

لیگ سراسری فوتبال آلمان از هم اکنون اعلام کرده که در این هفته از رقابت‌های بوندس‌لیگا هیچ مسابقه‌ای انجام نخواهد شد.

سازمان جهانی بهداشت در این میانبا اشاره به قابلیت بالای ویروس کرونا برای شیوع هشدار داده که باید اقدامات درست و به‌موقع برای مقابله با آن انجام گیرد.

مؤسسه روبرت کخ در آلمان اعلام کرده که از هر ۱۰۰ نفری که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند ۱۵ نفر به شدت مریض می‌شوند. آمار و ارقام کنونی حاکی از آن است که یک تا دو درصد از مبتلایان به این ویروس جان خود را بر اثر بیماری از دست می‌دهند.دویچه وله

اینرا هم بخوانید

توماج صالحی را بدون قید و شرط آزاد کنید، بیانیە هشتاد خانواده دادخواه جنبش ژن، ژیان، آزادی از کُردستان

دست‌کم ۸۰ خانواده دادخواە کُردستان در جریان جنبش ژن ژیان ئازادی در اقدامی ارزشمند و …