حزب کمونیست کارگری: بیماری کرونا- اطلاعیه شماره ١١ : با زمزمه اعتصاب در مجتمع فولاد اهواز این شرکت تعطیل اعلام شد. حقوق کارگران تماما پرداخت میشود

مجتمع فولاد اهواز تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شده است. کارفرما قول داده است که در ایام تعطیل حقوق کارگران را بطور کامل پرداخت کند. این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده است که از دو روز قبل زمزمه اعتصاب در میان چندهزار کارگر این مجتمع جریان داشت و کارگران طی جلساتی تصمیم داشتند در اعتراض به نبود امکانات پیشگیری از کرونا و برای حفظ جان خود دست به اعتصاب بزنند. بنا بر آخرین گزارشات مسئولین فولاد اهواز این شرکت را  از شیفت شبکار امشب نوزدهم اسفند تا اطلاع بعدی تعطیل اعلام کرده است. خبرها حاکی از اینست که مدیریت فولاد که شاهد جلسات کارگران برای اعتصاب بوده طی تماسی با استاندار قصد کارگران را به اعتصاب به او خبر داده و برای جلوگیری از این اتفاق تصمیم به تعطیل مجتمع با قول پرداخت حقوق به کارگران گرفته است.

تعطیلی فولاد اهواز همراه با پرداخت حقوق یک موفقیت آشکار برای کارگران است. فولاد اهواز با سه هزار کارگر یک کانون مهم اعتراضات کارگری است. اعتصابات قدرتمند این کارگران در سال ٩٧ حکومت اسلامی را در قبال آنها بسیار محتاط کرده است. حکومت اسلامی آنهم در کوران بحران کرونا از به میدان آمدن کارگران بویژه در مرکزی چون فولاد اهواز وحشت دارد. کارگران فولاد اهواز علاوه بر تعطیلی همراه با حقوق  بر اختصاص امکانات رایگان درمانی و پزشکی در هنگام بیماری تاکید دارند. کارگران اعلام کرده اند که اگر خلف وعده ای صورت گیرد، صدای اعتراض خود را بلند خواهند کرد. موفقیت فولاد اهواز یک موفقیت برای همه کارگران است و به همه کارگران در شرایط بحران خطرناک کرونا راه نشان میدهد.

گفتنی است که در روز پنجشنبه ١٥ اسفند کارگران راه آهن نیز فراخوان به اعتصاب سراسری دادند و بخشهایی از راه آهن از جمله خط مشهد به اهواز نیز از ترس اعتصاب تعطیل اعلام شده است.

 جمهوری اسلامی در هراس از گسترش گفتمان اعتصاب در سطح جامعه و تبدیل آن به اعتصابی عمومی و سراسری در هر کجا که زمزمه های آن بلند میشود، پیشدستی کرده و کار را تعطیل اعلام میکند.این عکس العمل حکومت نشان از وحشت آن از اعتراضات و اعتصابات سراسری کارگران و کل جامعه و قدرت اعتصاب سراسری کارگری است. حزب کمونیست کارگری همه کارگران و مردم را در اعتراض به اهمال و بی مسئولیتی حکومت و معضل جدی کرونا به اعتصاب عمومی فرا میخواند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

١٩ اسفند ٩٨،  ٩ مارس ٢٠٢٠

اینرا هم بخوانید

حمایت انقلاب زنانه از فراخوان اعتصابات سراسری چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ روز جهانی کارگر

برپاخیز برای زن زندگی آزادی! در اعتراض به جنگ علیه زنان در دور جدیدِ تحمیل …