بیکاری 10 هزار نفر در خوزستان با دستور جدید زنگنه

سایت نفت ما :به دستور وزیر نفت، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب موظف به ترخیص 20 دکل حفاری شرکت حفاری ایران شده است. ترخیص این دکل‌ها باعث بیکاری مستقیم 4 هزار نفر از پرسنل این دکل‌ها خواهد شد و اشتغال حدود 10 هزار نفر که کارشان به صورت غیرمستقیم در ارتباط با صنعت حفاری است را به خطر می‌اندازد.

    به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی ” نفت ما ” ، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به دستور بیژن زنگنه وزیر نفت، موظف به ترخیص 20 دکل حفاری شرکت حفاری ایران شده است.
به طور کلی، ترخیص هر دکل منجر به بیکاری 200 نفر از پرسنل مشغول به کار در دکل خواهد شد. در نتیجه، اجرای دستور وزیر نفت مبنی بر ترخیص 20 دکل شرکت ملی حفاری ایران، بلاتکلیفی تقریبی 4000 نفر از پرسنل را در پی خواهد داشت. در حال حاضر، 17 دکل از دکل‌های شرکت ملی حفاری ترخیص شده است و حدود 3400 نفر بلاتکلیف هستند.
در این بین مدیران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی حفاری عنوان کرده‌اند که در این مدت بلاتکلیفی، حقوق پرسنل دکل‌های ترخیص شده پرداخت خواهد شد. اما باید توجه داشت که پرداخت حقوق پرسنل رسمی و قراردادی شرکت ملی حفاری و پرسنل شاغل در دکل‌ها به معنای رفع تمامی مشکلات ایجاد شده نخواهد بود؛ زیرا هنوز تکلیف کارگران روزمزد، رادیومن‌ها و پرسنل مشغول به کار در شرکت‌های پیمانکاری که تداوم اشتغال‌شان وابسته به دکل‌هاست مشخص نیست.
برآوردها حاکی از آن است که هر بیکاری مستقیم ناشی از ترخیص دکل حفاری، حدود 3 برابر بیکاری غیرمستقیم ایجاد می‌کند، در نتیجه با ترخیص 17 دکل حفاری، تا به الان اشتغال حدود 10 هزار نفر که کارشان در ارتباط با صنعت حفاری است به مخاطره افتاده است.

اینرا هم بخوانید

با موافقت خامنه ای، حکم اعدام بابک زنجانی به٢٠سال زندان تغییر کرد

سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی می گوید: درخواست عفو بابک زنجانی از سوی دادگستری استان …