بی بی سی:گزارش‌ها از حمله «قریب‌الوقوع» ایران به اسرائیل؛ ارتش اسرائیل: آماده‌ایم اما هنوز تهدیدی شناسایی نکرده‌ایم

در حالیکه منابع آمریکایی و اسرائیلی می‌گویند نشانه‌هایی از حمله قریب‌الوقوع موشکی ایران به اسرائیل دارند، مقام‌های نظامی هر دو کشور می‌گویند آماده دفاع هستند. یک مقام آمریکایی به ایران درمورد پیامدهای وخیم حمله به اسرائیل هشدار داد. ارتش اسرائیل می‌گوید هنوز تهدیدی را شناسایی نکرده است. یک مقام اسرائیلی هم به کسری ناجی، گزارشگر ارشد بی‌بی‌سی فارسی گفت اسرائیل از تهدید موشکی ایران مطلع است و هواپیماهایش به پرواز درآمده‌اند.

*رادیو آمریکا:ارتش اسرائیل: حمله جمهوری اسلامی احتمالا «گسترده» خواهد بود؛ گفت‌و‌گوی وزیران دفاع آمریکا و اسرائیل

یک سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود حمله موشکی احتمالی از سوی جمهوری اسلامی «گسترده» باشد.همزمان گزارش‌ها از گفت‌و‌گوی وزیران دفاع اسرائیل و آمریکا حکایت دارند.

نشریه «اکسیوس» روز سه‌شنبه ۱۰ مهر به نقل از وزارت دفاع اسرائیل گزارش داد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، و یوآف گالانت، همتای اسرائیلی او، درباره خطر حمله موشکی قریب‌الوقوع جمهوری اسلامی و آمادگی دفاعی اسرائیل با یکدیگر گفت‌و‌گو کردند.

*سفارت آمریکا از کارکنانش در بیت‌المقدس خواست در مکانی امن بمانند

سفارت آمریکا در بیت‌المقدس از کارکنان و خانواده‌هایشان خواسته است تا اطلاع ثانوی در مکانی امن بمانند.

ارتش اسرائیل پیش از این اعلام کرد که ده‌ها راکت از لبنان به این کشور شلیک شده و دست‌کم دو نفر بر اثر انفجار این راکت‌ها مجروح شده‌اند.

منابع آمریکایی و اسرائیلی همچنین می‌گویند نشانه‌هایی از «حمله قریب‌الوقوع موشکی ایران به اسرائیل» در دست دارند. مقام‌های نظامی هر دو کشور اعلام کرده‌اند که آماده دفاع هستند.

*رادیو فردا:ارتش اسرائیل: آماده مقابله با ایران هستیم، هنوز تهدیدی شناسایی نشده است

یک سخنگوی ارتش اسرائیل می‌گوید سیستم‌های دفاع هوایی اسرائیل برای مقابله با هر تهدیدی از سوی ایران آماده هستند، اما تاکنون تهدیدی شناسایی نشده است.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، این را طی یک کنفرانس خبری، دقایقی بعد از این که یک مقام کاخ سفید به رسانه‌ها گفت ایران آماده حمله موشکی به اسرائیل می‌شود، به رسانه‌ها گفت.

او گفت اسرائیل و متحدانش در بالاترین سطح آمادگی برای مقابله با تهدیدات ایران هستند و هر گونه حمله‌ای از سوی ایران پیامدهایی خواهد داشت.

اینرا هم بخوانید

درخواست برخی مدیران از اولیا دانش آموزان کم‌درآمد.پول ندارید، مدرسه تمیز کنید

«شبکه شرق» از درخواست برخی مدیران از اولیا دانش آموزان کم‌درآمد.پول ندارید، مدرسه تمیز کنید.مادر …