تاخیر ۱۵ ماهه در پرداخت دستمزد کارگران شهرداری حمیدیه

کارگران شهرداری حمیدیه خواستار پرداخت مطالبات ۱۵ ماهه خود هستند. این کارگران در روزهای گذشته بارها مقابل ساختمان شهرداری و شورای شهر دست به اعتراض صنفی زدند.کارگران شهرداری حمیدیه که در سال جاری فقط بخش کمی از مطالبات خود را به صورت علی‌الحساب دریافت کرده‌اند، باتوجه به اوضاع معیشتی خود در این شرایط کرونایی گفتند: ما باید برای دریافت معوقات مزدی خود دوندگی کنیم؛ شهرداری حمیدیه ادعا می‌کند بودجه ندارد و نهادهای بالادستی نیز همانند شورای شهر هیچ نظارتی بر اوضاع ندارند و به فکر پرداخت مطالبات مزدی کارگران نیستند.

آن‌ها با بیان اینکه در پیگیری مطالبات خود در روز‌های گذشته تجمع اعتراض بر پا کرده بودند، در ادامه اظهار داشتند: با وجود وعده‌ای که از سوی مدیریت شهری و برخی مسئولان شهرستانی برای مشخص شدن وضعیت شغلی و پرداخت مطالبات مزدی‌مان شنیده‌ایم اما بعید به نظر می‌رسد وعدهای داده شده عملی شود چراکه ماه‌هاست این وعده‌ها را می‌شنویم.

این کارگران گفتند: جدا از معوقات مزدی ۱۵ ماهه، عیدی و سنوات سال ۹۶ و ۹۷ را از شهرداری طلبکاریم. در عین حال چندین سال است فاقد قرارداد کار با شهرداری هستیم و امیدواریم شهرداری تصمیم به عقد قرارداد با ما بگیرد و ما را دوباره به دست پیمانکاران نسپارد.

آن‌ها با انتقاد از اوضاع نامناسب معیشتی خود، درباره مطالبات بیمه‌ای خود نیز گفتند: با وجود همه مشکلاتی که در زمینه دریافت حقوق با آن مواجهیم دیرکرد در زمینه پرداخت حق بیمه‌ها نیز ما را دچار مشکل کرده و امکان دریافت خدمات درمانی در بیمارستان ها و درمانگاه‌های ملکی را نداریم.از ایلنا

اینرا هم بخوانید

مرگ چهار زندانی در زندان شیبان اهواز و انتقال ۱۵ نفر به بیمارستان به دلایل نامشخص

کانال اینستاگرام حقوق بشری کارون خبر ازمرگ چهار زندانی در زندان شیبان و انتقال ۱۵ …