تازه ترین اخبار از اعتراضات عراق:کنسولگری جمهوری اسلامی در کربلا توسط مردم تسخیر شد. افزایش شمار کشته شدگان به ٦٣ نفر. بیش از ٢٠٠٠زخمی

*کنسولگری جمهوری اسلامی در کربلا توسط مردم تسخیر شد. افزایش شمار کشته شدگان به ٦٣ نفر . بیش از ٢٠٠٠زخمی.

*در درگیری هایی که در دومین روز اعتراضات سراسری در عراق میان معترضان و نیروهای امنیتی روی داد دست کم پنج نفر کشته شده اند.گزارش می شود که در بغداد، پایتخت، سه نفر به دلیل برخورد کپسول گاز اشک آور کشته شدند.

بنابه گزارش ها دست کم دو نفر دیگر در جریان یورش معترضان به منزل یک مقام دولتی در شهر نصیریه کشته شدند.

*همزمان خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام امنیتی گزارش داد که معترضان با تجمع در مقابل کنسولگری ایران در کربلا خواستار خروج ایران از عراق شدند.ویدئوهایی هم در شبکه های اجتماعی منتشر شده که گفته می شود تظاهرکنندگان را درحال نصب پرچم عراق بر سردر کنسولگری ایران در کربلا نشان می دهد.

*بر اساس تازه ترین اخبار تلویزیون یورونیوز دست‌کم ۵۴ نفر در اعتراض‌های ضد دولتی در بغداد و نیز چند شهر دیگر در جنوب عراق در دو روز اخیر کشته شدند. در آخرین موج اعتراضات در روز شنبه ۴ آبان (۲۶ اکتبر) دو نفر در شهر جنوبی ناصریه عراق جان باختند.

اعتراضات در “منطقه سبز” بغداد کماکان ادامه دارد. درکربلا،معترضان در چند نقطه شهر آتش روشن کردند. استاندار منع آمد و شد اعلام کرد. در بغداد نیروهای امنیتی به روی تظاهر کنندگان آتش گشودند. بصره ناآرام است.

بر اساس اخبار و گزارشات منتشر شده در رسانه ها و مدیای اجتماعی تظاهرات مردم عراق علیه دولت المهدی امروز شنبه 26 اکتبر در شهرهای بغداد، بصره و کربلا ادامه یافت. معترضان در چند نقطه کربلا تجمع و اقدام به برپایی آتش کردند.بخش دیگری از مردم در نزدیک ساختمان استانداری و خیابان های اطراف آن تجمع کرده اند.


در همین حال خبرگزاری آلمان و شبکه تلویزونی السومریه گزارش داده استاندار کربلا دقایقی پیش اجرای مقررات منع آمد و شد در این استان را اعلام کرد.

در بغداد در اطراف “منطقه سبز” اعتراضات کماکان ادامه دارد. نیروهای امنیتی برای جلوگیری از هجوم مردم به مراکز دولتی روی مردم معترض آتش گشوده و چندین نفر را زخمی کرده اند
لازم به توضیح است که پیش تر شش استان جنوبی عراق اعلام کرده بودند که به برای “تامین امنیت”؛ مقررات منع رفت و آمد را به اجرا گذاشته اند.

رسانه جمهوری اسلامی اعلام کره اند که دفاتر حشد الشعبی و چندین جریان اسلامگرای هوادار ایران هدف حمله معترضان بوده است.

در خبری دیگری بی بی سی مدعی شده:بانیان تظاهرات عراق برای دادن مهلت به دولت در برآورده کردن خواسته‌هایشان، برپایی تظاهرات جدید را به طور موقت متوقف کرده‌اند.اما گزارش‌ها حاکی از تجمعاتی در بغداد، پایتخت عراق است.

لازم به توضیح است که اعتراض‌های ضد دولتی در بغداد و چند شهر دیگر در جنوب این کشور دست‌کم ٥٤ کشته و بیش از ٢٠٠٠ زخمی برجای گذاشته است.روزنه

اینرا هم بخوانید

گزارشات تصویری از شرکت فعالین حزب کمونیست کارگری در مراسمها و تظاهراتهای اول مه در خارج کشور

این صفحه تکمیل میشود دو عکس از فیس بوک دگ ب آلمان فرانکفورت سوئد استکهلم …