انتخابات آمریکا بایدن 253 رای ترامپ 213 رای

سی ان ان گزارش داده تا ساعت 12 شب به وقت اروپای مرکزی ترامپ 213 رای و بایدن 253 رای آورده اند احتمال پیروزی بایدن بالاست.

https://edition.cnn.com/election/2020/results/president?iid=politics_election_bop

جو بایدن در دو ایالت ویسکانسن (۱۰ رای) و مین (۳ رای) پیروز اعلام شد. تا این لحظه جو بایدن ۲۳۷ رای و پرزیدنت ترامپ ۲۱۳ رای الکترال کسب کرده است.

بایدن در ایالت ویسکانسین برنده شد

رسانه‌های آمریکایی، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات را به عنوان برنده انتخابات در ایالت ویسکانسین اعلام کردند.

ویسکانسین یکی از معدود ایالت‌های سرنوشت‌ساز باقی‌مانده در جریان شمارش آرا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا طی روز سه‌شنبه و چهارشنبه بود و این نتیجه می‌تواند به عنوان ضربه‌ای به امید دونالد ترامپ برای انتخاب مجدد به‌شمار بیاید.

به گزارش رسانه‌ها، مقامات انتخاباتی این ایالت روز چهارشنبه گفتند به استثنای چند صد صندوق در یک شهر، همه آرا در این ایالت شمارش شده و نتیجه این شمارش‌ها پیروزی بایدن در ویسکانسین است. بنابر گزارش‌ها، تا این لحظه ترامپ در این ایالت بیش از ۲۰ هزار رأی کمتر از بایدن به‌دست آورده است.

ویسکانسین ۱۰ رأی کالج انتخاباتی را در اختیار دارد و تصاحب این ایالت اکنون جو بایدن را از نظر آرا کالج انتخاباتی در موضع ۲۳۷ رأی در برابر ۲۱۳ رأی دونالد ترامپ قرار می‌دهد.

ستاد انتخاباتی ترامپ پیش از این گفته بود که با استناد به برخی «بی‌نظمی‌ها»، خواستار بازشماری آرا در برخی از حوزه‌های انتخاباتی ویسکانسین است. این ستاد برای ادعای خود مدرکی ارائه نکرده و بروز تخلف و بی‌نظمی از سوی مقامات انتخاباتی تایید نشده است.

ستاد انتخاباتی ترامپ برای توقف شمارش آرا در میشیگان به دادگاه شکایت کرد

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ برای جلوگیری از شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در ایالت میشیگان شکایتی رسمی به دادگاه ارائه کرد.

ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه ۱۴ آبان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما امروز در دادگاه میشیگان اقامه دعوی کردیم تا زمانی که دسترسی معناداری به ما داده نشده است شمارش آراء متوقف شود».

او افزود: «ما همچنین خواستار بررسی آرا صندوق‌هایی هستیم که باز شده و شمارش شده‌اند در حالی که به آن‌ها دسترسی معناداری نداشتیم».

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ روز چهارشنبه همچنین خواستار بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین شد. آراء شمارش شده در این ایالت نشان‌دهنده پیشتازی جو بایدن، هرچند با اختلافی کم، نسبت به دونالد ترامپ است.

دونالد ترامپ در چند سخنرانی و پیام توئیتری، سلامت آرا این انتخابات را زیر سوال برده اما برای ادعای خود مدرکی ارائه نکرده است.

شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در بسیاری از ایالت‌های این کشور بدون گزارش تخلفاتی عمده ادامه دارد و مقامات ایالتی می‌گویند ادعاهای وجود تخلف در شمارش آرا بی‌اساس است و تاکید می‌کنند که صندوق‌های آرا همچنان به‌ صورت قانونی شمارش می‌شوند.

ستاد انتخاباتی ترامپ خواستار بازشماری آرا در ویسکانسین شد

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ روز چهارشنبه خواستار بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین شد، که آراء شمارش شده در این ایالت نشان‌دهنده پیشتازی جو بایدن، هرچند با اختلافی کم، نسبت به دونالد ترامپ است.

بیل استپین، مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ، در بیانیه‌ای گفت: «گزارش‌هایی در مورد بی‌نظمی در چندین شهرستان ویسکانسین مخابره شده است که تردیدهای جدی در مورد صحت نتایج ایجاد می‌کند».

او در مورد این «گزارش‌ها» توضیح بیشتری نداد اما اضافه کرد که «رئیس‌جمهوری حق درخواست بازشماری آرا را دارد و ما بلافاصله این کار را خواهیم کرد».

دونالد ترامپ در چند سخنرانی و پیام توئیتری، سلامت شمارش آرا این انتخابات را زیر سوال برده اما برای ادعای خود مدرکی ارائه نکرده است.

اینرا هم بخوانید

لوموند: جمهوری اسلامی به کمک روسیه در پی خرید اورانیوم از نیجر است

روزنامۀ فرانسوی لوموند به نقل از چند منبع آمریکایی و آفریقایی تأیید می‌کند که جمهوری …