تایید پیمان صلح با امارات در کابینه اسرائیل

ابینه اسرائیل روز دوشنبه ۲۱ مهر پیمان اخیر صلح میان این کشور با امارات را تصویب کرد. هم‌زمان، نخست‌وزیر اسرائیل از دیدار با ولیعهد امارات متحده عربی «در آینده نزدیک» خبر داد.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، اعضای کابینه اسرائیل که ائتلافی از وزیران احزاب راست، مذهبی و میانه هستند، «به اتفاق آرا» توافق صلح با امارات را تصویب کردند.

بنی گانتس، وزیر دفاع، در این نشست گفت که وزارت دفاع مسئول حفظ «برتری منافع اسرائیل و اثر توافق صلح با امارات بر امور امنیتی اسرائیل» است.

اشاره تلویحی آقای گانتس در این سخنان، به «لزوم حفظ برتری نظامی و هوایی» اسرائیل در صورت فروش جنگنده‌های اف‌۳۵ آمریکایی به امارات است؛ نخست‌وزیر و وزیر دفاع اسرائیل با وجود صلح کشورشان با امارات، آشکارا با برنامه مشترک واشینگتن و ابوظبی برای انجام این معامله نظامی مخالفت کرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، مرحله نهایی تصویب پیمان صلح این کشور با امارات روز پنجشنبه ۲۴ مهر در رای‌گیری کنست، پارلمان اسرائیل، خواهد بود.

برخلاف تصویب پیمان «به اتفاق آرا» در دولت اسرائیل، به نظر می‌رسد این توافق با مخالفت‌هایی از جمله از سوی نمایندگان فهرست متحد عربی در مجلس اسرائیل روبرو شود. با وجود این، نهایی شدن توافق در کنست به رای اکثریت نیاز دارد نه اجماع.

دفتر بنیامین نتانیاهو نیز به رسانه‌ها گفته که ارزیابی نخست‌وزیر این است که کنست بدون تاخیر، این توافق را نهایی خواهد کرد و آن را به تعویق نخواهد انداخت.

بنیامین نتانیاهو در نشست دولت خود برای تصویب توافق با امارات، خبر داد که در مکالمه تلفنی آخر هفته گذشته با امیر محمد بن‌زاید آل‌نهیان، ولیعهد امارات، درباره انجام دیداری در آینده نزدیک توافق کرده است.

او افزود که ولیعهد امارات را برای انجام سفر رسمی به اسرائیل دعوت کرده و دعوت متقابلی برای سفر رسمی به امارات از ولیعهد ابوظبی دریافت کرده است.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

محمد رسول‌اف می‌گوید ایران را ترک کرده و در «مکانی نامعلوم در اروپا» حضور دارد

‌محمد رسول‌اف، کارگردان در صفحه اینستاگرام خود خبر داده که ایران را ترک کرده و …