تجمعات اعتراضی با شکوه معلمان بازنشسته.درد ما درد شماست، مردم به ما ملحق شوید

روز ۱۴ شهریور بازنشستگان کشوری در سیزدهمین هفته از سه شنبه های اعتراض مقابل صندوقهای بازنشستگی در شهرهای مختلف تجمع کرده  پیگیر مطالباتشان شدند.  بخش بزرگی از بازنشستگان کشور معلمان هستند و نقش پیشتازی در این تجمعات دارند. اعتراض بازنشستگان کشوری به خلف وعده ها و به فقر و گرانی و برای افزایش حقوقها و پرداخت مطالبات معوقه،  تسویه حساب بازنشستگان جدید، تامین بیمه درمانی و دارویی و آزادی معلمان زندانی است. درمان رایگان یک خواست فوری بازنشستگان است.

در این روز بازنشستگان کشوری در شهرهای اهواز، سنندج، کرمانشاه، تبریز،  کرج، رشت، قزوین، تهران، همدان و پلدختر تجمع کردند. در سنندج معلمان بازنشسته با فریاد ” گرانی، تورم، بلای جان مردم ” مردم را با شعار “درد ما درد شماست، مردم به ما ملحق شوید” کل جامعه را به اعتراض علیه فقر و گرانی فراخواندند.

در کرمانشاه یکی از معلمان به اسم اسماعیلی  رییس انجمن  صنفی شاغل و بازنشسته اسلام آباد در حمایت از معلمان زندانی صحبت کرد و گفت جرم آنها چیست. آنها حرف ما کارگران را اعلام کرده اند. به وضعیت جعفر ابراهیمی که وضع جسمانی اش وخیم است اشاره کرد. او از وضع بد معیشتی معلمان و عدم پاسخگویی مقامات حکومتی گفت و سخنان وی با کف زدن مکرر جمعیت و با شعارهای “جعفر ابراهیمی آزاد باید گردد”، “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” همراهی شد. در این تجمع همچنین یکی از معلمان زن بازنشسته از دردها و تبعیض ها سخن گفت و صدای اعتراضش را بلند کرد و جمعیت با کف زدن حرفهای او را مورد تایید قرار داد.

دیگر شعارهای بازنشستگان در تجمعات این روز عبارت بودند از:”حقوق بازنشسته، زیر عبای ملا است”، ” گرانی تورم، بلای جان مردم”، ” همسان‌سازی حق ماست/ حق مسلم ماست.”، “معلم زندانی آزاد باید گردد”، “مسئول بی کایت استعفا استعفا “، ” بازنشسته بپا خیر برای رفع تبعیض”، “بازنشسته داد بزن ، حق تو فریاد بزن “، “اجرای همسان‌سازی حق مسلم ماست”، ” وزیر بی‌کفایت استعفا استعفا”، “معیشت، منزلت، حق مسلم ماست”، بازنشسته بیدار است از تبعیض بیزار است”،

یک محور مهم شعارهای اعتراضی بازنشستگان تاکید بر اتحاد سراسری مردم و بویژه ۲۵ میلیون بازنشسته و کارگران شاغل و بازنشسته و همه  مردم به جان آمده از فقر و بی تامینی است. و این خود را در شعارهای” شاغل و بازنشسته اتحاد  اتحاد”، ” لشکری، کشوری فولادی تامین اجتماعی اتحاد اتحاد” و شعار “درد ما درد شماست، مردم به ما ملحق شوید بازتاب میدهد . حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت از مبارزات بازنشستگان بر تکثیر این شعارها و اتحاد سراسری همه بازنشستگان ، کارگران شاغل و بازنشسته و حمایت و همبستگی مردمی از مبارزات بازنشستگان تاکید دارد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴ شهریور ۱۴۰۲،  ۵ سپتامبر   ۲۰۲۳

https://t.me/wpi_hkki

اینرا هم بخوانید

سازمان ملل:نیم میلیارد نفر در جهان در مناطق جنگی و در فقر زندگی می‌کنند

سازمان ملل متحد اعلام کرد که بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان “در …