تجمعات اعتراضی پرستاران در چندین شهر

پرستار داد بزن حقتو فریاد بزن

امروز شنبه ۲۸ بهمن ماه پرستاران در چندین شهر در اعتراض به سطح نازل حقوقها و پرداخت ناچیز تعرفه ها و تبعیض در پرداخت ها و نیز شرایط سخت کاری خود و عدم پاسخگویی به مطالباتشان تجمع و اعتراض کردند. بنا بر گزارشات تا کنونی این تجمعات در شهرهای اهواز، شیراز، بوشهر، یزد، البرز، و قم، صورت گرفت. در این اعتراضات پرستاران از جمله شعار میدادند: پرستار داد بزن حقتو فریاد بزن.

در یزد جمعی از معلمان بازنشسته با شرکت خود در تجمع پرستاران آنها را در این حرکت اعتراضی همراهی کردند. این حرکت تحسین آمیز معلمان بازنشسته الگویی از همبستگی مبارزاتی بین بخش های مختلف جامعه است.

شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران قبلا طی بیانیه ای خواستهای فوری پرستاران را اعلام کرده است. بندهای اول و دوم آن به مطالبه افزایش حقوقها و اجرای کامل تعرفه های پرستاران اختصاص دارد و در آن چنین آمده است:

“بند۱-افزایش حقوقها متناسب با میزان واقعی نرخ تورم و رشد روز افزون آن با توجه به خط فقر سی میلیونی، دریافتی هیچ پرستاری نباید از سی میلیون کمتر باشد.

۲_ اجرای درست و غیر سلیقه ای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بدور از هرگونه تبعیضی و روشن بودن موازین محاسبه تعرفه گذاریها ترمیم دریافتی پرستاران بابت این تعرفه گذاری ها از زمان اجرا گذاشته شدن آن”.

در این بیانیه بر کاهش فشار بر روی پرستاران از طریق استخدام پرستاران به میزان کافی، حذف اضافه کاری های اجباری، بالا بردن استاندارد و شرایط ایمنی و بهداشتی کار تاکید شده است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷ فوریه ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …