تجمعات اعتراضی پرشور بازنشستگان  تامین اجتماعی و فولاد. حضور خانواده ها در تجمع بازنشستگان در شوش


روز ۹ مهر ماه بازنشستگان تامین اجتماعی همچون  دیگر  یکشنبه های اعتراضی در شهرهای کرمانشاه، شوش، و اهواز تجمع کردند و صدای اعتراض خود را علیه فقر و بی تامینی بلند کرده و پیگیر خواستهایشان شدند. اجرای همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای خط فقر سی میلیونی، درمان رایگان، پایان دادن به اختلاسها و دزدی از جمله خواستهای فوری این بازنشستگان است. 

در شوش بازنشستگان کرخه و شوش  و هفت تپه در کنار هم تجمع کردند و با راهپیمایی بطرف تامین اجتماعی شعار میدادند :”تامینو غارت کردند ما را بیچاره کردند” و بدینگونه صدای اعتراضشان را به چپاولگری حاکمان از صندوقهای بازنشستگی بلند کردند. یک بنر قابل توجه کارگران در این تجمع تاکیدی بر درمان رایگان بود. در تجمع اعتراضی بازنشستگان در شوش شماری از خانواده ها نیز شرکت داشتند. با درس آموزی از تجربه شوش میتوان شرکت خانواده ها در اعتراضات را در همه شهرها گسترش داد و فضای اعتراضات را بسیار تقویت کرد.  در تجمع شوش یکی از کارگران با سخنرانی پر شور خود از سرکوب تشکلهای کارگری و علم کردن شوراهای اسلامی و پاسخ ندادن به خواستهای کارگران سخن گفت و از میان جمعیت زنی از خانواده های کارگران فریاد زد و گفت چقدر سکوت کنیم؟ حامی ما فقط فقر و بیچارگی است. سکوت سکوت. چقدر سکوت کنیم؟.

در اهواز نیز بازنشستگان تجمع و راهپیمایی داشتند. در کرمانشاه این روز بازنشستگان تامین اجتماعی با شعارهای ” لشکری، کشوری، تامین اجتماعی، اتحاد، اتحاد”،  “اتحاد اتحاد، علیه فقر و فساد” پرچم اتحاد میلیونی کارگری علیه فقر و فساد را  در دل انقلاب زن زندگی آزادی برافراشتند. این بازنشستگان همچنین با سردادن سرود اعتراضی زیر بار ستم نمیکنیم زندگی جان فدا میکنیم در ره آزادگی عزم خود را برای مبارزه علیه فقر و اسثتمار و بردگی فریاد زدند.

از دیگر شعارهای اعتراضی تجمعات امروز بازنشستگان تامین اجتماعی این شعارها بود: “درمان رایگان حق مسلم ماست”، “حقوق نصفه نیمه،  سکوت کنیم همینه”، “تکمیل همسان سازی، بدون حقه بازی”، “عدالتی ندیدیم، فقط دروغ شنیدیم”، “دولت خیانت میکند، مجلس حمایت میکند”، “خواسته ما این زمان معیشت است و درمان، “نه مجلس نه دولت، نیستن به فکر ملت”، ” دولت ورشکسته، دشمن بازنشسته”، “فقط کف خیابون بدست میاد حقمون”، ” بازنشسته بپا خیز برای رفع تبعیض “، ” تامین رو غارت کردن ، ما رو بیچاره کردن”، ” تامین اجتماعی، چه اسم اشتباهی”، “ننگ ما ننگ ما مخبر الدنگ ما”، “میر هاشم موسوی، استعفا، استعفا”، “کو مهار تورم، دروغ میگین به مردم”، “حاصل کار دولت غارت جیب ملت” ، و”گرانی تورم بلای جان مردم”.

با این شعارها بازنشستگان کل بساط فقر و تبعیض و اختلاس ودزدی گسترده حکومت و مفتخوران را به چالش کشیدند.در تجمع بازنشستگان در کرمانشاه حضور زنان قابل توجه بود و بنر قرمزی که بر روی آن نوشته شده بود لشکری، کشوری، فولادی، تامین اجتماعی اتحاد اتحاد” در جلوی صف اعتراض آنها میدرخشید و فراخوانی  به اتحاد جمعیت میلیونی بازنشستگان است.

در این روز همچنین بازنشستگان فولاد در شهرهای اصفهان، کرج  و ساری در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و مطالبات معوقه خود مقابل صندوق بازنشستگی  تجمع کردند. درمان رایگان، همسانسازی حقوقها و افزایش سطح آنها، پرداخت معوقات سال ۱۴۰۰ از جمله خواستهای فوری آنهاست.

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ مهر  ۱۴۰۲،  ۱ اکتبر  ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …